راهنمای خرید ساعت
راهنمای خرید ساعت (معرفی 40+ نوع مختلف) بخش دوم

همون طور که توی بخش اول این مقاله (راهنمای خرید ساعت (معرفی ۴۰+ نوع مختلف) بخش اول) گفتیم؛ صنعت ساعت و ساعت سازی مطمئناً از زمان معرفی اولین ساعت مدرن دنیا راه طولانی رو طی کرده. توی این مقاله قصد داریم انواع ساعت رو به شما معرفی کنیم و یه راهنمای خرید ساعت عالی برای شما داشته باشیم تا بتونین خرید راحت تر و بهتری مطابق با سلیقتون داشته باشین. همانطور که میدونین ساعت‌ها توی اشکال و اندازه‌های مختلف طراحی و تولید میشن و قطعاً نوعی ساعت وجود داره که مطابق با سلیقه شما باشه. 

وقتی صحبت از انواع ساعت‌ها میشه، اصطلاحات و ویژگی‌های ساعت ممکنه شما رو گیج کنه و به دردسر بنداز و قطعا نیاز به یه راهنمای برای خرید ساعت دارین. نگران نباشین، ما اینجا هستیم تا کمکتون کنیم تا با بیش از ۴۰ نوع ساعت آَشنا بشین و بتونین ساعت مناسب خودتون رو مطابق با نیازهاتون پیدا کنین و خرید راحت تری داشته باشین. 

 

نکته: ساعت ها انواع مختلفی دارن و میتونیم بگیم بیش از ۴۰ نوع ساعت وجود داره.  پس، اگه قصد دارین اولین ساعت خودتون رو بخرین یا فقط درباره انواع ساعت کنجکاو هستین، فنجان چای مورد علاقه خودتون رو آماده کنین، بنشینین و از این مقاله (راهنمای خرید ساعت) لذت ببرین.

راهنمای خرید ساعت و آشنایی با انواع ساعت:

مقاله ای که در حال خوندن اون هستین خیلی طولانیه، اما راهی برای دور زدن اون وجود نداره. چیزهای زیادی برای بحث و آشنایی توی موضوع راهنمای خرید ساعت و انواع ساعت وجود داره!

برای اینکه همه چیز براتون قابل درک باشه، انواع مختلف ساعت‌ها رو با در نظر گرفتن مشخصات اونها مثل صفحه، سبک کلی، حرکت، نوع موتور و غیره با هم توی این مقاله مقایسه می‌کنیم تا یه دید کلی نسبت به ساعت و انواعش پیدا کنین. 

پایین لیستی از انواع ساعت که توی این مقاله قراره براتون توضیح داده بشه رو میتونین ببینین:

  • راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع نمایشگر
  • راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع حرکت و موتور
  • راهنمای خرید ساعت بر اساس عملکرد و قابلیت
  • راهنمای خرید ساعت بر اساس سبک

ما برای خسته نشدنتون این مقاله جامع رو (راهنمای خرید ساعت و معرفی انواع ساعت) به سه بخش تقسیم کردیم که توی بخش اول در مورد راهنمای خرید ساعت بر اساس نمایشگر و موتور و در بخش دوم در مورد راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت (همین مقاله ای که الان دارید میخونید) و در بخش سوم در مورد راهنمای خرید ساعت بر اساس سبک صحبت میکنیم. 

پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید…

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت:

روزگاری که ساعت‌ها فقط مسئول اعلام زمان بودن، گذشته! امروزه، ساعت‌ها می‌تونن کارهای زیادی رو انجام بدین. از این رو، ما می تونیم بین انواع مختلف ساعت بر اساس عملکرد و قابلیت اصلی اونها تمایز قائل بشیم.

در زیر محبوب ترین انواع ساعت رو با توجه به عملکرد منحصر به فرد اونها تقسیم بندی کردیم و به شما معرفی میکنیم.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های کرنوگراف

ساعت کرنوگراف دار

ساعت‌های کرنوگراف ساعت‌هایی هستن که توانایی اندازه‌گیری زمان سپری شده رو با استفاده از عملکرد کرونومتر دارن. خیلی از ساعت‌های کرنوگراف دارای پیچیدگی‌های دیگه ای مثل نمایشگر تاریخ یا نشانگر ماه های سال هم هستن که در ادامه مقاله به اونها میپردازیم. 

ساعت‌های کرنوگراف بین ورزشکاران و ماجراجویان و همچنین افرادی که به هر دلیلی نیاز به پیگیری زمان دارن، محبوب هستن. انواع مختلفی از ساعت های کرنوگراف توی بازار وجود داره، از ساده گرفته تا پیچیده، و با طیف وسیعی از قیمت ها. چه به دنبال یه عملکرد کرونومتر اولیه باشین یا یه ساعت با چندین عملکرد، یه ساعت کرونوگراف قطعا توی “سایت دیجی زمان” وجود داره که مطابق با سلیقه و نیاز شما باشه.

ساعت های کرنوگراف برای اولین بار توی قرن نوزدهم محبوب شدن، وقتی که راننده های اتومبیل های مسابقه ای و سایر ورزشکاران ازاونا استفاده می کردن. توی اون روزها، عملکرد کرونومتر تنها چیزی بود که ساعت های کرنوگراف رو از ساعت های معمولی متمایز می کرد.

اما امروزه ساعت های کرنوگراف توی اشکال و اندازه های مختلف با ویژگی ها و پیچیدگی های گوناگون عرضه میشن. بعضی از محبوب ترین ساعت های کرنوگراف عبارتن از Rolex Daytona، Omega Speedmaster و Breitling Navitimer.

ساعت‌های کرنوگراف علاوه بر عملکرد فوق‌العاده، جز آثار هنری هم محسوب میشن. خیلی از برندهای ساعت لوکس، کرنوگراف های ظریفی تولید می کنن که به همون اندازه که زیبا هستن، مفید هم هستن. برای خرید ساعت کرنوگراف مورد علاقتون میتونین از لینک زیر کمک بگیرین.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های تاچی متر

ساعت های تاکی متر

ساعت سرعت سنج نوع خاصی از ساعت هستش که برای اندازه گیری سرعت یک جسم استفاده میشه. این کار با زمان‌بندی انجام میشه تا یه مسافت از پیش تعیین‌شده طی بشه. بعد میتونین از این اطلاعات برای محاسبه سرعت جسم مورد نظر استفاده کنین.

بیشتر ساعت‌های تاچی‌متر از کرنوگراف استفاده می‌کنن، که همونطور که می‌دونین، مکانیزمی هستش که می‌تونه فواصل زمانی رو حساب کنه. کرنوگراف با فشار دادن یه دکمه فعال میشه و زمان مسافت از پیش تعیین شده رو نشون میده. وقتی که مسافت طی شد، کرنوگراف به طور خودکار متوقف میشه.

بعد از مقیاس سرعت سنج برای محاسبه سرعت جسم استفاده میشه و با اعدادی مشخص شده سرعت های مختلف رو نشون میده. به عنوان مثال، اگه مسافت طی شده یک کیلومتر بود و ۶۰ ثانیه طول می کشید تا این مسافت طی بشه، در این صورت جسم با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کرده.

ساعت‌های تاچی‌متر معمولا توسط رانندگان مسابقه و سایر افرادی که باید بدونن سرعتشون چقدر هستش استفاده میشه. اونا همچنین می تونن توسط هر کسی که می خواد سرعت خودش رو اندازه گیری کنه، مانند هنگام دویدن یا دوچرخه سواری، استفاده بشه.

برای خرید ساعت تاچی متر میتونین از لینک زیر کمک بگیرین اما باید ویژگی های خاص ساعت ها رو نگاه کنین تا ببینین کدومشون مجهز به تاچی متر یا سرعت سنج هستن.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های تقویم دار

ساعت های تقویم دار

ساعت تقویم ساعتیه که یه روز، تاریخ یا ماه یا هر سه را با هم نشان میده. ساعت با این قابلیت میتونه دیجیتالی(مثلاً اکثر دستگاه‌های Casio G-Shocks) یا آنالوگ باشه.

وقتی صحبت از ساعت‌های دیجیتالی میشه، نمایشگر تقویم معمولاً از طریق یه صفحه LCD نمایش داده میشن. ساعت‌های آنالوگ با این عملکرد بیشتر از به اصطلاح «پنجره تاریخ» استفاده می‌کنن یا توی بعضی موارد، داده‌های تقویم رو روی شماره‌گیری‌های فرعی مشابه اون چیزی که توی ساعت‌های کرنوگراف استفاده میشه، نمایش میدن.

ساعت‌های تقویمی معمولاً پیچیده‌تر و شیک‌تر از سایر ساعت‌ها هستن. برای خرید ساعت با نمایشگر تاریخ میتونین از لینک زیر کمک بگیرین.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های تقویم دائمی

ساعت های تقویم دائمی

ساعت تقویم دائمی نوعی ساعت هستش که به طور خودکار نمایش تاریخ رو برای محاسبه ماه ها با طول های مختلف و برای سال های کبیسه تنظیم می کنه. ساعت‌های تقویم دائمی معمولاً نمایشگری دارن که روز هفته، تاریخ و ماه رو نشون میدن. برخی نیز شامل عارضه فاز ماه هستن.

خیلی از ساعت‌های تقویم دائمی می‌تونن سال‌های کبیسه تا سال ۲۱۰۰ رو محاسبه کنن، در حالی که بعضی دیگه می‌تونن حتی فراتر از این نیز برون و سال‌های کبیسه تا سال ۴۰۰۰ رو محاسبه میکنن.

با این حال، دقت این ساعت‌ها می‌تونن متفاوت باشن، بنابراین مهمه که قبل از خرید، به برند ساعت واصل بودن اون توجه کنین. ساعت های تقویم دائمی بین کلکسیونرها و علاقه مندان به ساعت های لوکس محبوب هستن و قیمت اونها از چند صد دلار تا بیش از صد هزار دلار متغیر هستش. بعضی از محبوب ترین برندها عبارتن از Patek Philippe، Jaeger-LeCoultre، و A. Lange & Sohne.

در حالی که ساعت های تقویم دائمی به طور کلی دقیق هستن، چند چیز وجود داره که میتونه دقتاونها رو کاهش بده. اگه ساعت خودکار باشه و مرتباً کوک نشه، تقویم ممکنه درست عمل نکنه. علاوه بر این، اگه ساعت توی مکانی نگه داری بشه که دما ثابت نباشه، تقویم هم ممکنه درست نمایش داده نشه.

برای خرید ساعت تقویم دائمی میتونین از لینک زیر کمک بگیرین. در سایت دیجی زمان ساعت های کاسیو اکثرا مجهز به تقویم دائمی هستن.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های نمایش حالت ماه (Moonphase)

ساعت مون فیس

ساعت مهتابی نوعی ساعته که فازهای ماه رو ردیابی می کنه. ساعت‌های Moonphase معمولاً گرون‌تر از ساعت‌های معمولی هستن، اما روشی منحصر به فرد و جالب برای پیگیری زمان ارائه میدن. اونا رو میتونیم برای ردیابی پیشرفت چرخه های ماه استفاده کنیم. در هر صورت، ساعت‌های مهتابی افزودنی زیبا به هر مجموعه ساعتی هستن.

برای خرید ساعت مجهز به نمایش حالت ماه روی لینک زیر کلیک کنید.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های GMT

ساعت های GMT

ساعت GMT نوعی ساعته که چندین منطقه زمانی رو نمایش میده.
این میتونه برای افرادی که معمولا زیاد سفر می کنن یا عزیزانشون توی مناطق زمانی مختلف هستن مفید باشه. ساعت‌های GMT ​​معمولاً یه عقربه اضافی دارن که زمان رو توی منطقه زمانی دوم نشون میده و همچنین یه قاب یا صفحه ۲۴ ساعته داره که میتونه برای ردیابی منطقه زمانی سوم استفاده بشه. ساعت های GMT ​​گاهی اوقات به عنوان تایمر جهانی هم شناخته میشن.

در حالی که یه ساعت استاندارد فقط زمان رو توی یه منطقه زمانی نمایش میده، ساعت GMT میتونه زمان رو توی دو یا چند منطقه زمانی به طور همزمان نمایش بده. این میتونه برای پیگیری زمان توی چندین منطقه زمانی به طور همزمان مفید باشه، که میتونین موقع هماهنگی با افراد توی مکان های مختلف توی جهان مفید باشه.

اکثر ساعت‌های GMT ​​دارای صفحه نمایش آنالوگ هستن، اما برخی از مدل‌ها با صفحه دیجیتال هم وجود دارن.

ساعت‌های GMT ​​از برندهای مختلف از جمله رولکس، امگا و TAG Heuer طراحی شدن. بسته به ویژگی ها و کیفیت ساعت، قیمت اونها میتونه بسیار متفاوت باشه. با این حال، اکثر ساعت‌های GMT ​​نسبتاً گرون هستن.

برای خرید ساعت های GMT میتونین از لینک زیر کمک بگیرین اما باید در ویژگی های خاص ساعت ها GMT را پیدا کنید.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های مسابقه ای

ساعت های ورزشی

ساعت مسابقه ای نوع خاصی از ساعته که به طور خاص برای استفاده موقع شرکت توی ورزش های موتوری طراحی شده. این ساعت‌ها معمولاً خیلی بادوام‌تر و مقاوم‌تر از ساعت‌های معمولی هستن و معمولا دارای ویژگی‌های ویژه‌ای هستن که می‌تونن موقع پیست مفید باشن.

از ساعت‌های مسابقه‌ای می‌تونین برای پیگیری زمان دور، میزان سوخت و سایر اطلاعات ضروری موقع رانندگی استفاده کنین. اونا همچنین می تونن با ارائه اطلاعات مهم درباره محیط اطراف خود به رانندگان کمک کنن تا موقع حضور توی مسیر ایمن بمونن.

خیلی از ساعت‌های مسابقه‌ای هم در برابر آب مقاوم هستن، که در صورت نیاز راننده ها به حرکت توی قسمت مرطوب پیست می‌تونن مفید باشن.

سایر ویژگی‌هایی که معمولا توی ساعت‌های مسابقه یافت میشن عبارتن از: کرونومتر داخلی که می‌تونیم از اون برای پیگیری زمان‌های دور استفاده کنیم و سرعت سنج که سرعت خودرو رو اندازه‌گیری می‌کنه.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های ABC

ساعت های ABC

ساعت ABC ساعتیه که سه ابزار ضروری توی فضای باز رو توی یه بسته ترکیب می کنه. (ارتفاع سنج، فشارسنج و قطب نما)
این نوع ساعت برای هرکسی که از گذروندن وقت توی فضای باز لذت می بره، خواه شکار، دوچرخه سواری توی کوهستان، یا صرفاً به کاوش توی مناطق جدید، ضروریه. همچنین معمولا به عنوان ساعت پیاده روی هم شناخته میشه.

ارتفاع سنج برای اندازه گیری ارتفاع یا ارتفاع از سطح دریا استفاده میشه. این برای کوهنوردان مفیده، که باید بدونن ارتفاع اونا چقدره تا مسیرهای خود رو برنامه ریزی کنن و از گم شدن خودشون جلوگیری کنن.

فشارسنج ها فشار اتمسفر رو اندازه گیری می کنن که می تنن برای پیش بینی تغییرات آب و هوا استفاده بشه. افت فشار معمولاً به این معنیه که آب و هوای بد توی راه هستش، بنابراین این یه ابزار مهم برای هر کسیه که وقت خودش رو توی فضای باز می گذرونه.

قطب نماها راهنمایی جهت دار هستن و به افراد کمک می کنن تا در صورت گم شدن راه خودشون رو پیدا کنن. اغلب اوقات، ساعت های ABC مجهز به دماسنج هم هستن.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های زنگ دار

ساعت های زنگ دار

ساعت زنگ دار نوعی ساعت مچیه که دارای قابلیت هشدار هستش. این به این معنیه که ساعت می تونه به گونه ای تنظیم بشه که زنگ هشدار رو توی یه زمان خاص به صدا دربیاره. ساعت های زنگ دار معمولا برای بیدار کردن افراد توی صبح یا یادآوری چیزهای مهم به اونها استفاده میشه.

اکثر ساعت های زنگ دار دارای صفحه نمایش دیجیتال هستن که به راحتی می تونین زمان رو مشاهده کنین و زنگ ساعت رو تنظیم کنین. بعضی از ساعت های زنگ دار هم دارای نور پس زمینه هستن، بنابراین می تونین زمان رو توی تاریکی ببینین. بخش کوچکی از ساعت‌ها دارای ویژگی ارتعاشی هستن.

برای خرید ساعت های آلارم دار یا زنگ دار میتونین از لینک زیر کمک بگیرین.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های پرستاری

ساعت پرستاری

ساعت پرستاری ساعتیه که توسط پرستاران استفاده میشه تا به اونها کمک کنه تا شیفت کاری خودشون رو تنظیم و کنترل کنن. اونها معمولاً ساده و کاربردی با چهره ای ساده و اعدادی خوانا هستن.
یه شماره‌گیر ۲۴ ساعته و همچنین یه دست دوم متضاد، معمولاً توی زمینه پزشکی برای زمان‌بندی دقیق هر چیزی از زمان‌بندی دارو تا ضربان نبض استفاده میشه. بعضی از ساعت ها دارای صفحه ای نورانی هستن که خواندن زمان رو توی نور کم آسون تر می کنه.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های غواصی

ساعت غواصی

ساعت غواصی نوعی ساعت مچیه که برای غواصی توی زیر آب طراحی شده. ساعت‌های غواصی معمولاً تا عمق حداقل ۱۰۰ متری (۳۳۰ فوت) در برابر آب مقاوم هستن و دارای ویژگی‌هایی هستن که اونها رو برای غواصان مفید می‌کنه، مانند قاب یک طرفه که می‌تونه برای غواصی زمان استفاده بشه. برخی از ساعت‌های غواصی همچنین دارای قطب‌نما یا سایر ویژگی‌هایی هستن که می‌تونن کمک بیشتری ارائه بدن.

ساعت‌های غواصی معمولاً از فولاد ضد زنگ یا سایر مواد بادوام ساخته میشن و دارای یه تاج پیچ‌دار هستن که به جلوگیری از ورود آب به ساعت کمک می‌کنه. اونا همچنین اغلب دارای دست های درخشان و نشانگرهایی هستن که میتونه نمایش اعداد رو زیر آب توی بین غواصان تفریحی و حرفه‌ای محبوب هستن و اغلب توسط مدارس غواصی برای آموزش به دانش‌آموزان استفاده میشه که چگونگی غواصی خود رو زمان بندی کنن. بسیاری از ساعت‌های غواصی دارای عمق سنج هستن که می‌تونیم از اون برای اندازه‌گیری عمق غواصی استفاده کنیم.

اونا توی سبک های مختلف با نمایشگرهای آنالوگ و دیجیتال در دسترس هستن. در حالی که ساعت‌های غواصی عمدتاً برای استفاده در زیر آب طراحی شدن، می‌تونن به عنوان ساعت‌های روزمره هم استفاده بشن. خیلی از مردم از استحکام و دوام ساعت های غواصی و همچنین سبک منحصر به فرد اونها راضی هستن. یکی از بهترین ساعت‌های غواصی با قیمت مناسب توسط سیکو و سیتیزن تولید میشه همچنین از ساعت های غواصی خاص میتونیم به ساعت های برند دی وان میلانو اشاره کنیم.

برای خرید ساعت غواصی میتونین از لینک زیر کمک بگیرین و مقاومت در برابر آب ساعت مورد نظر خودتون رو چک کنین.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های نظامی

ساعت نظامی

ساعت نظامی ساعتیخ که در اصل برای استفاده سربازان، ملوانان و سایر اعضای نیروهای مسلح طراحی شده. با این اوصاف، بعضی ساعت‌ها از طراحی و رنگ‌های نظامی الهام گرفتن. این ساعت ها معمولاً  بادوام هستن و می تونن توی شرایط سخت مقاومت کنن.

ساعت‌های نظامی ممکنه دارای ویژگی‌های خاصی مثل سازگاری با دید در شب، مقاومت در برابر آب و عملکرد قطب‌نما باشن. بعضی از مدل ها حتی برای استفاده به عنوان ابزار بقا طراحی شدن و دارای ویژگی هایی مثل تیغه، استارتر آتش یا سوت هستن.

ساعت‌های نظامی ده‌ها ساله که وجود داشتن و اولین بار برای کمک به سربازان برای پیگیری زمان توی طول نبرد ساخته شدن. امروزه، اونا هنوز توسط ارتش برای کارهایی مثل ناوبری و انفجار بمب های تایمینگ استفاده میشن.

با این حال، اونا همچنین در بین غیرنظامیان هم به طور فزاینده ای محبوب هستن. دوام و ویژگی های ساعت های نظامی مورد نظر افراد از اقشار مختلف رو مثل آتش نشان ها، EMT ها و کارگران ساختمانی به خودش جلب میکنه. اگه به دنبال ساعتی هستین که بتونه در برابر هر چالشی مقاومت کنه، ساعت نظامی مناسب شماست. 

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های میدانی

ساعتهای میدانی

ساعت صحرایی یه ساعت اولیه با الهام از ساعت ارتش هستش که به منظور تشخیص زمان دقیق بدون ویژگی‌های اضافی موجود توی ساعت‌های دیگه (مانند نوع نظامی فوق) هستش.
ساعت‌های صحرایی که گاهی اوقات به عنوان «ساعت سنگر» شناخته میشن، برای سربازان ساخته شدن تا در طول جنگ جهانی دوم از اون استفاده کنن. برای جلوگیری از گم شدن ساعت توی میدان جنگ، ساعت‌های صحرایی معمولاً از روکش‌های فولادی ضدزنگ با یک بند بزرنتی قوی یا بند چرمی ساخته میشن.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های خلبانی

ساعت خلبانی

ساعت خلبانی نوعی ساعت مچیه که به طور خاص برای خلبانان طراحی شده. معمولاً شامل ویژگی‌هاییه که برای خلبانان مفیده، مثل یه صفحه بزرگ، نشانه‌های نورانی، و یک قاب چرخشی که می‌تونه برای محاسبه سرعت یا ردیابی زمان سپری شده، استفاده میشه. ساعت‌های خلبانی معمولا دارای ویژگی‌های دیگه ای مثل کرنوگراف، سرعت سنج و عملکرد GMT هستن که در حمل و نقل هوایی میتونن مفید باشن.

ساعت‌های خلبانی توی  انواع مکانیکی و کوارتز موجود هستن و توی سبک‌های مختلفی از جمله ساعت‌های آنالوگ و دیجیتال عرضه میشن. بعضی از محبوب ترین برندهای ساعت خلبانی عبارتن از Breitling، IWC، Omega و Rolex.

ساعت‌های خلبانی معمولاً گران‌ هستن، اما ظاهری منحصربه‌فرد و همچنین سطح مناسبی از عملکرد و دوام رو ارائه میدن که برای بسیاری از خلبان‌ها ارزشمند هستش.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های هوشمند

ساعت های هوشمند

ساعت هوشمند یه دستگاه پوشیدنیه که می تونه بسیاری از وظایف مشابه یه گوشی هوشمند رو انجام بده. ساعت های هوشمند معمولا دارای صفحه نمایش لمسی هستن و می تونن با استفاده از بلوتوث یا وای فای به اینترنت متصل بشن. اونا همچنین میتونن برنامه ها رو اجرا کنن، داده های تناسب اندام رو ردیابی کنن و اعلان ها رو از تلفن های هوشمند دریافت کنن. بسیاری از ساعت های هوشمند دارای ویژگی هایی مثل نمایشگر ضربان قلب و ردیابی GPS هستن.

در حالی که نسل اول ساعت های هوشمند چندان محبوب نبودن، بازار اونها توی سال های اخیر رشد کرده. توی سال ۲۰۲۱، فروش جهانی ساعت‌های هوشمند به ۱۲۷ میلیون دستگاه رسید و انتظار میره این نتیجه حداقل تا دهه آینده بهبود پیدا کنه. برندهای پیشرو توی بازار ساعت‌های هوشمند شامل اپل، سامسونگ و فیت‌بیت هستن، اگرچه تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه هم در حال افزایش محبوبیت هستن.

بنابراین مزایای داشتن یه ساعت هوشمند چیه؟

خوب، برای شروع، اونا می تونن به شما برای دسترسی به اطلاعات مهم بدون نیاز به نگاه کردن تلفن هوشمند، زندگی شما رو بسیار آسون تر کنن. ساعت های هوشمند همچنین می تونن با ردیابی داده های تناسب اندام به شما کمک کنن سالم و فعال بمونین. بعضی از مدل‌های جدید عرضه شده از لحاظ فناوری اونقدر پیشرفته هستن که می‌تونن هر چیزی از ضربان قلب نامنظم گرفته تا سطح اکسیژن خون و عملکرد ورزشی رو ردیابی کنن.

و در آخر، اونا به سادگی می تونن لوازم جانبی سرگرم کننده و شیک باشن تا به شما در بیان شخصیت خودتون کمک کنن. از سوی دیگه، قطعاً در مورد عملکرد باتری ساعت‌های هوشمند، جای زیادی برای بهبود وجود داره. اگه به خرید یه ساعت هوشمند فکر می کنین، مهمه که در نظر داشته باشین که برای چه چیزی می خواین از اون استفاده کنین.

بعضی افراد عمدتاً از اونا برای ردیابی تناسب اندام استفاده می کنن، در حالی که برخی دیگه اونا رو برای کارهایی مثل چک کردن ایمیل، قرارهای ملاقات تقویم و اعلان های رسانه های اجتماعی مفیدتر میدونن. نیازهای شما هر چه باشه، مطمئناً ساعت هوشمندی وجود داره که مناسب شما باشه.

 اگر مایل به خرید یک ساعت هوشمند عالی هستین از لینک زیر کمک بگیرین.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ردیاب های تناسب اندام

ردیاب های تناسب اندام

ردیاب تناسب اندام یه دستگاه پوشیدنیه که داده های تناسب اندام و فعالیت رو کنترل و ردیابی می کنه.
ساعت های هوشمند هم دستگاه های پوشیدنی هستن، اما به طور خاص برای ردیابی داده های تناسب اندام طراحی نشدن. ردیاب‌های تناسب اندام معمولاً حسگرهای بیشتری نسبت به ساعت‌های هوشمند دارن که به اونا اجازه میدن اطلاعات دقیق‌تری درباره فعالیت و تناسب اندام شما ردیابی کنن. علاوه بر این، اونا معمولا برنامه های عملکرد اختصاصی بیشتری نسبت به ساعت های هوشمند دارن که به شما امکان میدن پیشرفت خودتون رو پیگیری و تجزیه و تحلیل کنین و با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل کنین.

با این حال، ساعت‌های هوشمند معمولاً دستگاه‌های همه‌کاره‌تری هستن، چون می‌تونن انواع دیگره ای از برنامه‌ها رو علاوه بر برنامه‌های ردیابی تناسب اندام اجرا کنن. در نهایت، انتخاب بین یه ردیاب تناسب اندام و یه ساعت هوشمند بستگی به اونچه شما توی یه دستگاه پوشیدنی به دنبال اون هستین، داره. اگه در درجه اول علاقه مند به ردیابی داده های تناسب اندام خودتون هستین، ردیاب تناسب اندام گزینه بهتری هستش. با این حال، اگه به دنبال یه دستگاه پوشیدنی همه‌کاره‌تر هستین که بتونه بیشتر از ردیابی تناسب اندام شما کار انجام بده، ساعت هوشمند انتخاب بهتری هستش.

راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت: ساعت های هوشمند هیبریدی

ساعت های هوشمند هیبریدی

آخرین مورد  اما نه کم‌اهمیت، مورد جالب ساعت‌های هوشمند هیبریدی هستش. ساعت هوشمند هیبریدی نوعی از ساعت هوشمنده که بهترین ویژگی های ساعت های سنتی و ساعت های هوشمند رو ترکیب می کنه.

ساعت‌های هوشمند هیبریدی با عقربه‌های ساعت آنالوگ و نمایشگر دیجیتال ظاهر و احساس کلاسیک‌تری دارن. با این حال، اونا همچنین دارای بسیاری از ویژگی های مشابه ساعت های هوشمند هستن، مثل توانایی ردیابی داده های تناسب اندام، دریافت اعلان ها و کنترل برنامه های گوشی های هوشمند.

در حال حاضر، تعداد برندهایی که ساعت‌های هوشمند هیبریدی ارائه می‌کنن، هنوز نسبتاً کم هستش. دو مورد که شایسته ذکر هستن برند فسیل و کرونابی و فردریک هستش.

همونطور که می دونین، ساعت های سنتی قرن هاس که وجود داشتن و به دلیل دقت، دوام و طراحی ساده شناخته شدن. از سوی دیگه، ساعت های هوشمند نسبتاً جدید در صحنه هستن، اما به دلیل ویژگی ها و قابلیت های زیادی که دارن، به سرعت محبوب شدن. یه ساعت هوشمند هیبریدی میانه کاملی هستش که بهترین های هر دو جهان رو ترکیب می کنه.

آن‌ها شبیه ساعت‌های سنتی به نظر می‌رسن، اما دارای صفحه نمایش دیجیتال و ویژگی‌های دیگه ای هستن که باعث میشه مثل ساعت‌های هوشمند عمل کنن. این اونا رو به گزینه ای عالی برای کسانی تبدیل می کنه که خواهان دقت و سادگی یه ساعت سنتی با برخی از ویژگی های یه ساعت هوشمند هستن.

برای خرید ساعت هیبریدی مورد علاقتون میتونین از لینک زیر کمک بگیرین.

سخن آخر

حالا که تا آخر مقاله رو خوندین، پس معلومه حسابی جذب ساعت و انواع اون شدین و نیاز به راهنمای خرید ساعت داشتین. این تازه بخش دوم این مقاله عالی بود برای خوندن بخش های اول و سه و پیدا کردن ساعت مناسب خودتون روی لینک های زیر کلیک کنین. 

اگه سوالی درباره هر برند ساعتی، خرید ساعت خاص یا تعمیرات یا هر سوال مرتبط به ساعت مچی داشتین، ما ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما هستیم. فقط کافیه به قسمت تماس با ما برین و سوالتونو از ما بپرسین. پس منتظر چی هستین دست به کار بشین! خوشحال میشیم نظرتونو درباره این مقاله برای ما بنویسید.

چند سوال مهم درباره خرید و راهنمای خرید ساعت: 

برای انتخاب و خرید ساعت مچی باید به برند ساعت، نمایشگر ساعت، سبک و قابلیت های ساعت، نوع موتور و در نهایت به قیمت آن توجه کنیم. در این مقاله دیجی زمان(مقاله بالا) همه این ویژگی ها به طور کامل توضیح داده شده است تا بتوانید به راحتی ساعت مورد علاقه خود را پیدا و خریداری کنید.

“فروشگاه دیجی زمان” تمام محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا، به صورت اینترنتی و حضوری به فروش می رساند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک گذاری