راهنمای خرید ساعت
راهنمای خرید ساعت (معرفی 40+ نوع مختلف) بخش سوم

همون طور که توی بخش اول (راهنمای خرید ساعت (معرفی ۴۰+ نوع مختلف)) و دوم (راهنمای خرید ساعت (معرفی ۴۰+ نوع مختلف)) این مقاله گفتیم؛ صنعت ساعت و ساعت سازی مطمئناً از زمان معرفی اولین ساعت مدرن دنیا راه طولانی رو طی کرده. توی این مقاله قصد داریم انواع ساعت رو به شما معرفی کنیم و یه راهنمای خرید ساعت عالی برای شما داشته باشیم تا بتونین خرید راحت تر و بهتری مطابق با سلیقتون داشته باشین. همانطور که میدونین ساعت‌ها توی اشکال و اندازه‌های مختلف طراحی و تولید میشن و قطعاً نوعی ساعت وجود داره که مطابق با سلیقه شما باشه. 

وقتی صحبت از انواع ساعت‌ها میشه، اصطلاحات و ویژگی‌های ساعت ممکنه شما رو گیج کنه و به دردسر بنداز و قطعا نیاز به یه راهنمای برای خرید ساعت دارین. نگران نباشین، ما اینجا هستیم تا کمکتون کنیم تا با بیش از ۴۰ نوع ساعت آَشنا بشین و بتونین ساعت مناسب خودتون رو مطابق با نیازهاتون پیدا کنین و خرید راحت تری داشته باشین. 

 

نکته: ساعت ها انواع مختلفی دارن و میتونیم بگیم بیش از ۴۰ نوع ساعت وجود داره.  پس، اگه قصد دارین اولین ساعت خودتون رو بخرین یا فقط درباره انواع ساعت کنجکاو هستین، فنجان چای مورد علاقه خودتون رو آماده کنین، بنشینین و از این مقاله (راهنمای خرید ساعت) لذت ببرین.

راهنمای خرید ساعت و آشنایی با انواع ساعت:

مقاله ای که در حال خوندن اون هستین خیلی طولانیه، اما راهی برای دور زدن اون وجود نداره. چیزهای زیادی برای بحث و آشنایی توی موضوع راهنمای خرید ساعت و انواع ساعت وجود داره!

برای اینکه همه چیز براتون قابل درک باشه، انواع مختلف ساعت‌ها رو با در نظر گرفتن مشخصات اونها مثل صفحه، سبک کلی، حرکت، نوع موتور و غیره با هم توی این مقاله مقایسه می‌کنیم تا یه دید کلی نسبت به ساعت و انواعش پیدا کنین. 

پایین لیستی از انواع ساعت که توی این مقاله قراره براتون توضیح داده بشه رو میتونین ببینین:

  • راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع نمایشگر
  • راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع حرکت و موتور
  • راهنمای خرید ساعت بر اساس عملکرد و قابلیت
  • راهنمای خرید ساعت بر اساس سبک

ما برای خسته نشدنتون این مقاله جامع رو (راهنمای خرید ساعت و معرفی انواع ساعت) به سه بخش تقسیم کردیم که توی بخش اول در مورد راهنمای خرید ساعت بر اساس نمایشگر و موتور و در بخش دوم در مورد راهنمای خرید ساعت بر اساس قابلیت و در بخش سوم (همین مقاله ای که الان دارید میخونید) در مورد راهنمای خرید ساعت بر اساس سبک صحبت میکنیم. 

پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید…

راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع سبک

استایل ساعت راه دیگه ایه که از طریق اون می تونیم انواع مختلف ساعت رو تشخیص بدیم و ساعت مورد نظرمون رو با کمک این ویژگی انتخاب کنیم.

∎ راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع سبک: ساعت های معمولی

ساعت های معمولی

ساعت معمولی نوعی ساعت مچیه که برای استفاده روزمره و غیررسمی طراحی شده. این ساعت‌ها معمولاً سبک‌تر و راحت‌تر از ساعت‌های دیگه هستن و اغلب ظاهری ساده تر دارن. اونا رو میشه از مواد مختلفی از جمله پلاستیک، فلز و چرم تهیه کرد.

اگه می‌خواین بدون رنگ و لعاب زیاد  یه ظاهری ساده داشته باشین، ساعت‌های معمولی اکسسوری مناسبی برای شما هستن. اونا ظرافت رو به هر لباسی اضافه می کنن و برای پوشیدن روزمره عالی هستن. اگه به دنبال ساعتی همه کاره هستین که بتونین اون رو با هر لباسی بپوشین، یه ساعت معمولی گزینه مناسبی براش شماست.

راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع سبک: ساعت های طراحی شده

ساعت طراح

درست مثل یه ساعت معمولی، نوع ساعت طراحی شده باید به عنوان یه لوازم جانبی مد روز استفاده بشه، نه برای اهداف کاربردی.
یه ساعت طراحی شده ساعتیه که توسط یه برند محبوب تولید میشه که لزوماً توی صنعت ساعت ها تخصص ندارن، بلکه به طور کلی مد روز هستش. یکی از اولین اسم هایی که به ذهن میرسه، ورساچه، گوچی و مازراتی هستن. ساعت های طراحس شده اغلب با طرح های پر زرق و برق و الگوهای رنگارنگ مشخص میشن. بسیاری از ساعت های مد روز همچنین دارای کریستال یا تزئینات دیگه بر روی صورت یا بند هستن.

برای خرید ساعت ورساچه یا سایر برند های خاص مثل تروساردی یا فراگامو و … میتوانین از لینک زیر کمک بگیرین.

راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع سبک: ساعت مجلسی و کلاسیک

لباس ساعت

ساعت مجلسی یا کلاسیک نوعی ساعته که برای پوشیدن با لباس رسمی طراحی شده. به طور معمول دارای مشخصات نازک و طراحی ساده هستش و اغلب از طلا یا نقره ساخته میشن.
ساعت‌های مجلسی معمولاً به اندازه سایر ساعت‌ها پرزرق و برق یا پیچیده نیستن و باید ظریف باشن. بسیاری از مردم بر این باورن که یه ساعت مجلسی رو باید با هر نوع لباسی پوشید، اما لزوماً اینطور نیستش.

در حالی که از نظر فنی میتونین ساعت های مجلسی رو با هر چیزی بپوشین، معمولا پوشیدن اون با لباس های رسمی تر مناسب تر هستش. به عنوان مثال، یه ساعت مجلسی به خوبی با یه کت و شلوار یا یه لباس رسمی ست میشه، اما ممکنه با شلوار جین و تی شرت نامناسب به نظر برسه.

ساعت های مجلسی لزوماً گرون نیستن، اما می تونن گرون هم باشن. بعضی از برندهای گرون‌قیمت مثل کارتیه یا رولکس ساعت‌هایی با قیمت هزاران دلار تولید می‌کنن. با این حال، خیلی از ساعت‌های مجلسی مقرون‌به‌صرفه هم توی بازار وجود دارن که به‌اندازه ساعت‌های گرون‌قیمت‌ زیبا به نظر میرسن.

راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع سبک: ساعت های ورزشی یا اسپرت

ساعت های ورزشی

ساعت ورزشی نوعی ساعت مچیه که برای استفاده موقع ورزش یا سایر فعالیت های بدنی طراحی شده.
ساعت‌های اسپرت ممکنه دارای ویژگی‌هایی مثل کرونومتر، تایمر دور و زنگ هشدار باشن که برای پیگیری زمان و پیشرفت در طول تمرین یا مسابقه مفید هستن. بعضی از ساعت‌های ورزشی دارای گیرنده‌های GPS هستن که می‌تونن برای ردیابی موقعیت و مسافت طی شده شما استفاده بشن.

ساعت‌های ورزشی معمولاً از مواد بادوام مانند فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم ساخته می‌شوند و اغلب دارای نمایشگرهای بزرگ و خوانایی هستند.

بسیاری از ساعت‌های ورزشی ضد ضربه و ضد آب هستن، بنابراین می‌تونین موقع شنا یا دوش گرفتن از اونا استفاده کنین. اگه به دنبال ساعتی هستین که بتونه با سبک زندگی فعال شما مطابقت داشته باشه، یه ساعت ورزشی ممکنه انتخاب مناسبی برای شما باشه.

 برای خرید ساعت اسپرت میتونین از لینک زیر کمک بگیرین.

راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع سبک: ساعت های بچه گانه

ساعت های بچگانه

انواع مختلفی از ساعت های بچه گانه توی بازار وجود داره، اما برخی از ویژگی های مشترکی وجود داره که اکثراونا اون ویژگی ها رو دارن.
به عنوان مثال، بیشتر ساعت‌های بچه‌گانه به گونه‌ای طراحی شدن که بادوام و مقاوم در برابر آب باشن،چون بچه‌ها اغلب بسیار فعال هستن و ممکنه به وسایل خودشون آسیب بزنن.

علاوه بر این، بیشتر ساعت‌های بچه‌گانه دارای بند و صفحه های رنگی هستن که آن‌ها رو برای کودکان سرگرم‌کننده و جذاب می‌کنه. بعضی از ساعت‌های کودک دارای ویژگی‌های آموزشی مانند تایمر یا کرونومتر هستن که می‌تونن به کودکان یاد بدن چه جوری کارهاشونو زمان‌بندی کنن یا زمان سپری شده رو اندازه‌گیری کنن. در نهایت، بیشتر ساعت های بچه گانه نسبتاً مقرون به صرفه هستن.

راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع سبک:ساعت های لوکس

ساعت های لوکس

ساعت‌های لوکس اغلب با فلزات و سنگ‌های قیمتی ساخته میشن و طرح‌های اونا اغلب پیچیده و دقیق هستن. ساعت های لوکس نمادی از ثروت و موفقیت هستن و اغلب به عنوان هدیه به مناسبت های خاص داده میشن.
به غیر از نمای بیرونی، چیزی که ساعت های لوکس رو از سایر گروه ها متمایز می کنه، کیفیت موتور اونهاس. اکثر اونا با کالیبرهای ساخت سوئیس کار می کنن که برای قرن ها استاندارد طلایی بوده و هست.

بسیاری از مردم بر این باورن که ساعت‌های لوکس سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای هستن، چون در طول زمان ارزش اونا افزایش پیدا میکنه. طیف گسترده ای از ساعت های لوکس از برندهایی مثل رولکس، کارتیه و امگا در بازار موجود هستش.

ساعت‌های لوکس اغلب می‌تونن بسیار گرون باشن، اما برای کسانی که از چیزهای ظریف‌تر در زندگی خوششون میاد، ارزش سرمایه‌گذاری رو دارن. اگه به دنبال خرید یه ساعت لوکس هستین، مهمه که تحقیق کنین و ساعت مناسب خودتون رو پیدا کنین. عوامل مختلفی مثل برند، سبک و طبیعتاً قیمت باید در نظر گرفته بشه.

اگه به دنبال یه محصول لوکس برای کمد لباس خودتون هستین، یه ساعت لوکس گزینه مناسبی هستش. این ساعت ها مطمئناً دوستان و همکاران شما رو تحت تأثیر قرار میدن و اگه به خوبی از اونا مراقبت بشه یه عمر سالم میموننو قابل استفاده هستن.

برای خرید ساعت های لوکس دیجی زمان میتونین از برنده ای اگنر،فردریک، ورساچه و … دیدن کنید و یا از فیلتر قیمت سایت کمک بگیرین. لینک زیر شما رو به سمت فروشگاه دیجی زمان هدایت میکنه.

راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع سبک:ساعت های اسکلتون

ساعت های اسکلتون

ساعت اسکلتون نوعی ساعته که اجزای داخلی اون قابل مشاهده اس. این به این معنه که حرکت ساعت از جلو قابل مشاهده هستش و مکانیسم هایی که به اون  نیرو می بخشه در نمایشگر قرار دارن. اغلب اوقات، قاب ساعت هم شفافه تا بتونین از پشت به عملکرد پیچیده حرکت نگاه کنین.

این سبک ساعت توی قرن هجدهم رایج شد و امروزه هم ساعت های اسکلت زیادی ساخته میشن. اونا اغلب به عنوان آثار هنری در نظر گرفته میشن و برخی از اونا بسیار گرون قیمت هستن.

برای خرید ساعت های اسکلتون میتونین از لینک زیر کمک بگیرین.

راهنمای خرید ساعت بر اساس نوع سبک:ساعت های توربیلون

ساعت توربیلون

ساعت توربیلون ساعتیه که دارای یه گریز چرخشیه که به از بین بردن اثرات گرانش بر دقت ساعت کمک می کنه. یه چرخ متعادل کننده و یه فرار در یه قفس کوچک توربیلون رو تشکیل میده که در زبان فرانسوی به معنای “گردباد” هستش.

توربیلون توسط پیر ژاکه دروز توی سال ۱۷۵۸ اختراع شد و به عنوان یکی از پیچیده ترین مکانیزم های ساعتی شناخته میشه که تا به امروز ساخته شده. در حالی که ساعت‌های توربیلون زمانی به عنوان یه کالای لوکس در نظر گرفته می‌شدن، اما امروزه بیشتر به عنوان یه گزینه ساعت گرون‌قیمت دیده می‌شن. قیمت ساعت های توربیلون میتونه از چند صد دلار تا بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار متغیر باشه.

سخن آخر

حالا که تا آخر مقاله رو خوندین، پس معلومه حسابی جذب ساعت و انواع اون شدین و نیاز به راهنمای خرید ساعت داشتین. این بخش سوم این مقاله عالی بود برای خوندن بخش های اول و دوم و پیدا کردن ساعت مناسب خودتون روی لینک های زیر کلیک کنین. 

اگه سوالی درباره هر برند ساعتی، خرید ساعت خاص یا تعمیرات یا هر سوال مرتبط به ساعت مچی داشتین، ما ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما هستیم. فقط کافیه به قسمت تماس با ما برین و سوالتونو از ما بپرسین. پس منتظر چی هستین دست به کار بشین! خوشحال میشیم نظرتونو درباره این مقاله برای ما بنویسید.

چند سوال مهم درباره خرید و راهنمای خرید ساعت: 

برای انتخاب و خرید ساعت مچی باید به برند ساعت، نمایشگر ساعت، سبک و قابلیت های ساعت، نوع موتور و در نهایت به قیمت آن توجه کنیم. در این مقاله دیجی زمان(مقاله بالا) همه این ویژگی ها به طور کامل توضیح داده شده است تا بتوانید به راحتی ساعت مورد علاقه خود را پیدا و خریداری کنید.

“فروشگاه دیجی زمان” تمام محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا، به صورت اینترنتی و حضوری به فروش می رساند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک گذاری