ساعت ضد آب چقدر ضد آب است؟ + معرفی ۴ ساعت ضد آب عالی
ساعت ضد آب چقدر ضد آب است؟ + معرفی 4 ساعت ضد آب عالی

برای اینکه بفهمین یه ساعت ضد آب چقدر ضدآبه، باید به توضیحات اون توجه کنین. نحوه توصیف ویژگی‌های ضدآب ساعت به شما نشون میده که ساعت بعد از استفاده توی استخر بازم کار میکنه یا  زیر دوش دووم میاره یا نه! و به طور کل میشه فهمید کجا و چه جوری میشه از ساعت ها استفاده کرد.

ساعت ضد آب چه قدر ضد آبه؟

ضد آب بودن ساعت ها به طور کلی به شکل های مختلفی توصیف میشن:

  • ساعت هایی که به عنوان “water-resistant” توصیف میشن، میتونن نفوذ آب رو تا حدی متوقف کنن، البته نه به طور کامل.
  • ساعت های “Water-repellent”  معمولا با یه پوشش سطحی پوشش داده میشن که باعث میشه در برابر نفوذ آب مقاومت بیشتری داشته باشن.
  • ساعت های “waterproof”  در برابر آب کاملاً مقاوم هستن.

چرا ساعت های اتوماتیک معمولا “waterproof” هستن؟

ساعت‌های ضدآب اتوماتیک معمولا “waterproof” هستن، چون برخلاف نمونه‌های کوارتز، از باتری تغذیه نمی‌کنن. یعنی ساعت‌های اتوماتیک از حرکت طبیعی دست فرد استفاده‌کننده برای حرکت ساعت و نشون دادن زمان استفاده می‌کنن. بنابراین، هیچ باتری توی ساعت‌های خودکار برای خراب شدن اونا موقع کار با آب وجود نداره.

عدد مربوط به مقاومت آب روی ساعت نشون دهنده چیه؟

ساعت‌های ضدآب معمولاً دارای عددی حک شده روی صفحه یا پشت قاب هستن که نشون میده که ساعت چه مقدار در برابر آب مقاومت داره. این عدد معمولاً نشون‌دهنده میزان فشار آب یا فشار استاتیکیه که ساعت می‌تونه تحمل کنه. اگه فشار وارد شده به ساعت بیش از حد زیاد باشه، مهر و موم اون ممکنه شکسته بشه و آب وارد ساعت بشه و به عملکرد داخلی اون آسیب برسونه.

به عنوان مثال، اگه ساعت شما دارای درجه مقاومت ۳۰ متر در برابر آب باشه که پشت قاب اون حک شده، این موضوع به این معنی نیستش که می تونین با اون تا عمق ۳۰ متری آب شیرجه بزنین. ۳۰ متر یا ۳ ATM یا ۳ Bar  که هر سه معادل هم هستن و به این معنی ان که ساعت شما در برابر باران و پاشیده شدن آب مقاوم هستش.

در جدول پایین میتونین نحوه استفاده هر ساعت رو با توجه به مقدار عدد مقاومتش در برابر آب ببینین و به درستی با توجه به شرایط هر ساعت از اون استفاده کنین.

جدول ضد آب بودن ساعت

ساعت‌های ورزشی باید تا چه حد ضد آب باشن؟

ساعت‌های مقاوم در برابر آب یا همون “water-resistant” می‌تونن در برابر پاشیدن باران مقاومت کنن و ساعت‌های ضد آب “water-repellent” معمولاً می‌تونن برای شنا یا ماهیگیری استفاده بشن ولی ساعت‌های ضدآب “waterproof” می‌تونن ورزش‌های آبی یا غواصی رو تحمل کنن.

همونطور که قبلا گفته شد، این به این دلیله که ساعت‌های ضد آب ” waterproof” برای مقاومت در برابر فشار شدید آب که ممکنه موقع غواصی و ورزش‌های آبی تجربه کنین، طراحی شدن و برخلاف ساعت‌هایی که صرفاً مقاوم در برابر آب یا “water resistant” و “repellant” هستن، دارای مهر و موم‌های تقویت‌شده ای هستن.

پس اگه علاقه مند به ورزش های آبی و غواصی هستین بهتره که یه ساعت مخصوص غواصی که ” waterproof” هستش رو خریداری کنین.

بند ساعت های ضد آب چه جنسی دارن؟

بند ساعت‌ ضد آب معمولاً از موادی مثل لاستیک، سیلیکون، نایلون و رزین ساخته میشن. این به این دلیله که اونا توی شرایط مرطوب، کدر نشن یا شروع به شکستن یا فرسایش نکنن. بنابراین برای استفاده توی شرایط مرطوب عالی هستن. بندهای پارچه ای و چرمی و فلزی معمولا برای ساعت ضد آب مناسب نیستن.

همچنین بند ساعت ضدآب باید بسیار سبک وزن باشن، تا توی ورزش های زمان بندی شده، مثل شنا یا شیرجه تاثیر منفی نداشته باشن. فلزات و چرم سنگین‌تر از سیلیکون و رزین هستن، با این حال گاهی اوقات این بندها توی ساعت‌های ضدآب استفاده میشن ولی بیشتر توی ساعت‌هایی که برای ورزش‌های آبی در نظر گرفته نشدن، مورد استفاده قرار میگیرن چون هم سنگین‌تر هستن و هم بیشتر توی معرض آسیب در برابر آب قرار دارن.

۴ ساعت ضد آب عالی “waterproof”  و “water-resistant”

اولین ساعت ضد آب: تا عمیق ترین نقطه شیرجه بزن

ساعت Casio G-Shock GA-100-1A1ER

ساعت ضد آب مردانه کرنوگراف زنگ دار Casio G-Shock GA-100-1A1ER

شرکت ژاپنی مشهور جهان کاسیو، یه ساعت ایده آل برای ورزشکاران مشتاق ارائه کرده که دارای مقاومت در برابر آب ۲۰ بار (۲۰۰ متر) هستش: G-Shock GA-100-1A1ER.

این ساعت با ویژگی هایی مثل شمارش معکوس، پنج آلارم روزانه، کرنوگراف، زمان جهانی، نمایش تاریخ خودکار، نور پس زمینه LED و سرعت سنج دیجیتال، تمام نیازهای شما رو بدون توجه به عمقی که دوست دارین توی اون تمرین کنین، برآورده می کنه.

این ساعت کاسیو جی شاک با بند لاستیکی مستحکم و سگک دوبل برای امنیت بیشتر، برای همه شرایط توی خشکی یا آب مناسبه.

دومین ساعت ضد آب: اون رو کنار استخر نگه دار

ساعت Nixon The Medium Time Teller A1130-2626

ساعت ضد آب مردانه و زنانه  Nixon The Medium Time Teller A1130-2626

نیکسون یه برند کالیفرنیاییه که به دلیل ایجاد ساعت‌های زیبا و کلاسیک و مدرن که می‌تونن در برابر هیاهوی سبک زندگی فعال مقاومت کنن، توی سطح بین‌المللی مشهور هستش. ساعت مچی “Medium Time Teller” که به طور خاص برای کسانی که می‌خوان ماجراجویی کنن و در حین انجام اون عالی به نظر برسن، طراحی شده. این ساعت ضد آب طراحی شیک قدیمی رو با حساسیت‌های مدرن ترکیب می‌کنه.

مقاومت ۱۰۰ متری این ساعت در برابر آب اون رو برای شنا توی ساحل یا استخر عالی می کنه و با اطمینان از ورزش های آبی جان سالم به در میبره. قاب و بند این ساعت ضد آب با روکش طلای PVD همراه با صفحه سبز تیره کم رنگ به این معنیه که بدون توجه به جایی که این ساعت رو استفاده میکنین، عالی به نظر میرسه.

سومین ساعت ضد آب: مثل یه حرفه ای تمرین کنین

ساعت Timex Indiglo Ironman

ساعت ضد آب کرنوگراف زنگ دار مردانه Timex Indiglo Ironman

این ساعت کرنوگراف زنگ دار “Indiglo Ironman ” از شرکت “Timex” برای کسایی که می‌خوان مثل ورزشکاران حرفه‌ای با نظارت و بهبود عملکردشون تمرین کنن، طراحی شده و دارای ویژگی‌های مفیدی هستش.

ساعت ضد آب “Indiglo Ironman” نه تنها با یه صفحه نمایش به راحتی قابل مشاهده و یه حافظه ۵۰ دور ارائه میشه، بلکه دارای نور پس زمینه “Indiglo”، مقاومت در برابر آب ۱۰۰ متر، تایمر معکوس، تایمر بازه زمانی، عملکرد زنگ هشدار و بند لاستیکی راحت و سخت هستش.

این ساعت کاربردی، هدفمند و مقرون به صرفه اس، این ساعت برای کسایی که به یه دوست ورزشی با بودجه کمی نیاز دارن، بهترین هستش!

چهارمین ساعت ضد آب: کمی تکنولوژی رو جذب کنین

ساعت Davosa Apnea Diver Automatic

ساعت ضد آب مردانه و زنانه Davosa Apnea Diver Automatic

این ساعت ضد آب “Apnea Diver Automatic”  از شرکت “داووسا”، برای غواصان حرفه ای و علاقه مندان به ورزش های آبی، طراحی شده. خوشبختانه، این ساعت برای افرادی که از غواصی توی اعماق دریا هم لذت می برن، یه ساعت فوق العاده اس.

این ساعت منحصربه‌فرد یه موتور خودکار SW 200 سوئیسی رو با مقاومت در برابر آب ۲۰ ATM ترکیب کرده (ATM اندازه‌گیری فشار معادل حدود ۱۰ متر عمق هستش) و دارای بندها و صفحه ایه که با رنگدانه “Super-LumiNova” پوشانده شده‌، که آن رو حتی توی بدترین دید زیر آب قابل خوندن می‌کنه.

مهمترین بخش این ساعت برای غواصان عقربه دومه که دارای نوک قرمز رنگیه که امکان خوندن دقیق ثانیه ها رو توی همه حال فراهم می کنه. این ساعت ضد آب و هدفمند واقعاً یکی از بهترین ساعت ها از نظر فناوری پیشرفته توی بازار هستش.

سخن آخر

شما فکر می‌کنین چه برندهای دیگه ای میتونه توی این لیست قرار بگیره؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسین!  امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه و با دوستاتون که به ساعت و ساعت سازی علاقه مندن این مقاله رو به اشتراک بذارین.
اگه سوالی درباره هر برند ساعتی، خرید ساعت خاص یا تعمیرات یا هر سوال مرتبط به ساعت مچی داشتین، ما ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما هستیم. فقط کافیه به قسمت تماس با ما برین و سوالتونو از ما بپرسین. فراموش نکنین که فروشگاه دیجی زمان کلی ساعت های اصل و خاص داره که قطعا میتونین از بین اونا ساعت مورد علاقه خودتون رو پیدا کنین.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک گذاری