کاسیو یا سیکو
کاسیو یا سیکو (مقایسه کامل برندها با هم)

کاسیو یا سیکو؟؟؟ کدوم  بهتره؟

به تغییر از پایتخت جهانی صنعت ساعت سازی (سوئیس)، بازار ساعت ژاپنی هم بهترین و با کیفیت ترین ساعت ها رو تولید میکنه. به طور کلی میشه گفت، ساعت‌های ژاپنی قطعاً مقرون به صرفه‌تر از ساعت‌های سوئیسی هستن، اما کیفیت رو فدای قیمت نمی‌کنن.  همچنین بعضی از محبوب‌ترین برندهای ساعت توی جهان از ژاپن میان.

دو تا از این برندهای خوب ژاپنی کاسیو و سیکو هستن. هر دوی اونا از قدیم وجود داشتن، هر دو طیف گسترده ای از مدل های مختلف ساعت مچی رو با قیمت های مختلف ارائه میدن و هر دو به دلیل کیفیت بالاشون شناخته شده ان.

ولی با این وجود، هر دو این برندها تفاوت‌های زیادی با هم دارن. هر برند مخاطب متفاوتی رو جذب می کنه، راه حل ها و مواد طراحی متفاوتی رو ارائه میده و بر فناوری های مختلف تمرکز داره.

برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدوم برند برای شما مناسب تره، ما این مقاله مقایسه این دو برند عالی رو براتون نوشتیم. ما توی این مقاله به پیشینه، تاریخچه، سبک، کیفیت مواد، موتور و در نهایت قیمت برندها نگاهی میندازیم.

به نظرتون ساعت های مچی کاسیو بهترن یا ساعت های مچی سیکو؟ بدون تعلل بیشتر بریم ببینیم چی به چیه!

کاسیو یا سیکو: پیشینه و تاریخ

کاسیو یا سیکو؟ کدوم تاریخچه غنی تری دارن؟

بیایین اول یه نگاهی کوتاه به ریشه هر دو برند بندازیم.

 

 

ساعت مچی سیکو:

نگاهی گذرا به تاریخچه این برند نشون میده که سیکو بیش از یه قرنه که توی تجارت ساعت سازی فعالیت داشته. این شرکت توی سال ۱۸۸۱ به عنوان یه تعمیرگاه ساعت توی منطقه گینزا توکیو شروع به کار کرد و به زودی شروع به تولید محصولات خودش کرد.

توی سال ۱۹۱۷، سیکو اولین ساعت مچی ژاپنی و توی سال ۱۹۲۴ اولین ساعت جیبی با عقربه رو تولید کرد. همچنین این سالی بود که سیکو اولین نام تجاری خودش رو به اسم لورل به همگان معرفی کرد.

توی سال ۱۹۵۷، سیکو اولین ساعت مچی کوارتز جهان به اسم Astron رو عرضه کرد. این رویداد نه تنها برای خود شرکت بلکه برای صنعت ساعت سازی به طور کلی تأثیر زیادی داشت. ساعت های کوارتز دقیق تر و مقرون به صرفه تر از همتایان مکانیکی خودشون بودن و سیکو به عنوان پیشگام فناوری کوارتز شناخته شد.

 

ساعت‌ مچی کاسیو:

از سوی دیگه، کاسیو، تاریخچه کوتاه‌تر ولی همچنان چشمگیر داره. این شرکت توی سال ۱۹۴۶ توسط تادائو کاشیو، مهندس برق که اولین ماشین حساب جمع و جور تمام الکتریکی جهان رو طراحی کرد، تأسیس شد. از این رو، این شرکت به عنوان تولید کننده ماشین حساب و سایر لوازم الکترونیکی شروع به کار کرد، اما اونا در نهایت به سمت ساعت سازی روی اوردن.

توی سال ۱۹۷۴، کاسیو اولین ساعت دیجیتال جهان رو با نمایشگر LED عرضه کرد. این یه تغییر بزرگ برای این شرکت بود و خیلی زود به یکی از محبوب ترین مارک های ساعت توی جهان تبدیل شد.

توی دهه ۱۹۸۰، کاسیو شروع به آزمایش با فناوری‌ها و مواد مختلف کرد که منجر به عرضه اولین ساعت با تلویزیون داخلی (TV-400) و اولین ساعت G-Shock توی جهان شد. تا به امروز، ساعت های G-Shock بزرگترین و مهمتزین علامت تجاری کاسیو محسوب میشن.

کاسیو یا سیکو: سبک و استایل

یا سیکو

کاسیو یا سیکو؟ کدوم سبک و استایل جذاب تری داره؟

وقتی صحبت از استایل میشه، ساعت های سیکو و کاسیو تا جای ممکن با هم متفاوتن. ساعت‌های سیکو معمولا محافظه‌کارتر و ظریف‌تر هستن، در حالی که ساعت‌های کاسیو مدرن‌تر و محکمترن.

این ویژگی ها بیشتر توی خطوط تولید این برندها مشهوده. خط لوکس سیکو، گرند سیکو، دارای طرح‌های کلاسیک و ظریفیه که توی یه قاب زیبا، ظاهری عالی و منحصر به فرد داره.

خط اصلی کاسیو ،G-Shock، ساعت های مچی مدرنیته، مستحکم و با ویژگی های مختلف داره. این ساعت ها به گونه ای طراحی شده ان که محکم و بادوام باشن و معمولا دارای طراحی های منحصر به فرد و خلاقانه ای هستن. بدون دلیل نیستش، که اونا یه انتخاب محبوب بین افراد ارتش یا سایر مشاغل سخت مثل آتش نشانان، افسران پلیس یا EMT ها هستن.

البته این به این معنی نیستش که تموم ساعت های سیکو شیک و تمام ساعت های کاسیو اسپرت هستن. مدل های زیادی توی کاتالوگ هر دو برند وجود داره که میتونن به عنوان ساعت های روزمره یا اسپرت طبقه بندی بشن. فقط ساعت های مچی سیکو بیشتر روی اسپرت و داشتن ویژگی های مختلف تمرکز داره، در حالی که کاسیو روی شیک بودن!

کاسیو یا سیکو: مواد و دوام

کاسیو یا سیکو؟ کدوم مواد و متریال های بهتری توی ساخت ساعت ها استفاده میکنن؟

وقتی صحبت از کیفیت مواد میشه، سیکو و کاسیو هر دو از ترکیبی از قطعات سطح بالا و با کیفیت استفاده میکنن.

به عنوان مثال، مجموعه گرند سیکو، سیکو دارای ساعت هایی با قاب های ساخته شده از طلای ۱۸ عیار، پلاتین یا تیتانیوم هستن، در حالی که خطوط مقرون به صرفه اونا از فولاد ضد زنگ یا سرامیک استفاده می کنن.

به طور مشابه، خط G-Shock کاسیو به دلیل استفاده از مواد بادوام مثل فیبر کربن و تیتانیوم شناخته شدن، اما این برند همچنین مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری رو هم ارائه می‌کنه که از رزین ساخته شدن.

اونچه مشخصه، هر دو برند محافظت عالی در برابر آسیب پذیرترین قسمت هر ساعت (صفحه ساعت) با کمک شیشه ساعت با کیفیت ارائه میدن.

به جز خط تولید ارزان ترین ساعت های کاسیو که دارای شیشه های رزینی هستن، اکثر مدل های کاسیو از کریستال معدنی (مینرال) مقاوم در برابر خش استفاده می کنه. بخش کوچکی از ساعت‌ها هم با کریستال یاقوت کبود عرضه میشن که بادوام‌ترین نوع شیشه هستش که توسط ساعت سازان برتر استفاده میشه.

وقتی صحبت از سیکو به میان میاد، هیچ کدوم از شیشه های ساعت‌ها کیفیتی کمتر از کریستال هاردکس(نوع شیشه‌ای اختصاصی سیکو) ندارن. توی مقیاس دوام، این نوع شیشه به مواد معدنی (مینرال) نزدیکتر از یاقوت کبود(سافایر) هستش. با این حال، ساعت‌های متوسط تا گران‌قیمت سیکو شیشه‌های یاقوت کبود هم دارن.

بنابراین، از نظر مواد، می توان گفت که هر دو برند توی قسمت جنس شیشه مشابه هستن. این واقعاً به بودجه و ترجیحات شما بستگی داره که کدوم برند رو انتخاب بهتری برای خودتون بدونین.

با این حال، وقتی که صحبت از دوام کلی و توانایی به معنای واقعی کلمه میشه، ساعت های کاسیو، به ویژه مدل G-Shock، برتری زیادی دارن. همه ساعت های G-Shocks در برابر ضربه مقاوم هستن و مقاومت اونا در برابر آب هم به طور کلی خوب (بالای ۶۶۶ فوت / ۲۰۰ متر) هستش.

مجموعه ساعت های غواصی سیکو، تنها این سطح از محافظت در برابر آسیب آب رو ارائه میده. سیستم جذب شوک این برند هم کمی از کاسیو ضعیف تر هستش.

کاسیو یا سیکو: موتور

یا سیکو 1

کاسیو یا سیکو؟ کدوم موتور بهتری دارن؟؟؟

ز نظر موتور، سیکو بسیار متنوع تر هستش.

ساعت‌های سیکو از انواع موتورها استفاده می‌کنه (از باتری (کوارتز) گرفته تا اتوماتیک و دستی (دستی) و حتی نوری و سولار). این موضوع دست شما رو برای انتخاب ساعت مچی بر اساس موتور باز میذاره.

از سوی دیگه، کاسیو تنها به موتور باتری دار (کوارتز) متکیه. اگه اولویت شما دقت عالی باشه، موتور های کوارتز بهترین نوع هستن. اکثر ساعت‌های کوارتز ارائه‌شده توسط کاسیو بعیده که بیش از ۱۵ تا ۳۰ ثانیه توی ماه عقب یا جلو برن.

بنابراین، اگه به دنبال ساعتی با نوع خاصی از موتور هستین، سیکو احتمالاً برند بهتری برای شما میتونه باشه. با این حال، اگه توی این بخش اولویتی بر اساس نوع موتور ندارین، هر دو برند به یه اندازه انتخاب های خوبی هستن و تصمیم نهایی به ویژگی های دیگه ساعتی که قصد خریدش رو دارین وابسته هستش.

آنچه شایان ذکره، سیکو خودش یه تولید کننده موتور عالیه که موتورهای این برند توسط ساعت های خیلی از ساعت سازان دیگه هم استفاده میشه. یکی از محبوب‌ترین کالیبرهای اونا ۷s26 هستش که توی خیلی از ساعت‌های این برند به‌ویژه توی ساعت‌های غواصی سیکو و مجموعه‌های سیکو ۵ استفاده میشه. این یه موتور ساده، دقیق و قابل اعتماده، اما هیچ ویژگی خاصی رو ارائه نمیده.

این به این معنی نیستش که کاسیو به خاطر موتوراش سزاوار ستایش نیستش. این برند طیف گسترده ای از موتور ساعت دیجیتال و آنالوگ-دیجیتال رو ارائه میده که بسیاری از اونا دارای پیچیدگی ها و عملکردهای منحصر به فردی هستن. به عنوان مثال، خط Casio G-Shock به دلیل استفاده از موتور رادیویی و خورشیدی شناخته شده هستش.

بنابراین، از نظر انتخاب موتور، سیکو برند سنتی تر هستش، در حالی که کاسیو گزینه نوآورانه تری میتونه باشه. باز هم، واقعاً به ترجیحات شما بستگی داره که کدوم برند انتخاب بهتری برای شما هستش.

کاسیو یا سیکو: قیمت ها

کاسیو یا سیکو؟ کدوم قیمت مناسب تری دارن؟

در نهایت، بیایین نگاهی به قیمت ساعت‌های سیکو و کاسیو بیندازیم.

همونطور که انتظار دارین، خط لوکس سیکو (گرند سیکو) گران ترین نوع ساعت های این برند رو داره و بعضی از مدل ها چندین هزار دلار قیمت دارن. با این حال، این برند همچنین خیلی از مدل های پایه و میان رده رو هم ارائه میده که بسیار مقرون به صرفه هستن. قیمت ساعت های ارزون قیمت سیکو از حدود ۱۰۰ دلار شروع میشه. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق مدل ها رو میشه توی محدوده قیمت ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار پیدا کنین.

از سوی دیگه، کاسیو معمولاً مقرون به صرفه‌تر هستش و اکثر مدل‌های اون کمتر از ۲۰۰ دلار قیمت دارن. البته بعضی از مدل‌های G-Shock گران‌قیمت هم هستن که بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارن، اما اونا استثنا هستن.

بنابراین، از نظر قیمت، سیکو برند گران‌تری هستش، اما طیف وسیع‌تری از قیمت‌ها، از سطح مبتدی تا لوکس رو هم ارائه میده. از سوی دیگه، کاسیو به طور کلی مقرون به صرفه تره، اما انتخاب مدل های رده بالا توی این برند محدودتره.

کاسیو یا سیکو: گارانتی

یا سیکو 2

در نهایت، بیایین نگاهی به سیاست های گارانتی سیکو و کاسیو بیندازیم.

به نظرتون از لحاظ گارانتی کاسیو یا سیکو؟ کدوم بهترن؟

سیکو برای تمامی ساعت های خودش بدون در نظر گرفتن قیمت و مدل، معمولا دو سال گارانتی ارائه میده. این ضمانت عیوب ساخت رو پوشش میده، اما آسیب های ناشی از سایش و پارگی معمولی یا ضربه رو پوشش نمیده.

کاسیو همچنین یک گارانتی یک ساله برای تمام ساعت های خودش داره که گارانتی عیوب ساخت رو پوشش میده و آسیب های ناشی از سایش و پارگی معمولی،و ضربه رو شامل نمیشه.

بنابراین، از نظر پوشش گارانتی، سیکو احتمالاً انتخاب مطمئن تری میتونه باشه، چون دوره گارانتی طولانی تری رو برای همه مدل های خودش ارائه میده.

سخن پایانی:

سیکو و کاسیو دو جز برندهای محبوب ساعت توی جهان هستن. هر دو برند دارای سابقه و سنت طولانی هستن و طیف گسترده ای از محصولات رو با قیمت های مختلف ارائه میدن.

بنابراین، کدوم به نظر شما بهتره: سیکو یا کاسیو؟ در حقیقت، هیچ پاسخ مشخصی وجود نداره. این واقعاً به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی داره.

اگه به دنبال یه ساعت سنتی و کمی مجلل هستین، سیکو انتخاب بهتریه. با این حال، اگه به دنبال ساعتی مقرون‌به‌صرفه‌تر و کاربردی‌تر هستین، کاسیو برای شما مناسب تره.

نیاز شما هر چه باشه، یه چیز مسلمه. هر دو این برند ها کیفیت عالی دارن. امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه و بتونین با این راهنما یه خرید عالی و موندگار داشته باشین. با دوستاتون این مقاله رو به اشتراک بذارین.

اگه سوالی درباره هر برند ساعتی، خرید ساعت خاص یا تعمیرات یا هر سوال مرتبط به ساعت مچی داشتین، ما ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما هستیم. فقط کافیه به قسمت تماس با ما برین و سوالتونو از ما بپرسین. فراموش نکنین که فروشگاه دیجی زمان کلی ساعت های اصل و خاص داره که قطعا میتونین از بین اونا ساعت مورد علاقه خودتون رو پیدا کنی.

چند سوال مهم درباره برند کاسیو و سیکو: 

هر دو این برندها ساعت های مختلف در رنج قیمت متفاوتی دارند ولی به طور کلی میتوان گفت ساعت های برند کاسیو مقرون به صرفه تر هستند و قیمت های پایین تری دارند.

از لحاظ مواد یا متریال تقریبا هر دو این برندها در یک حد هستن. ولی در برخی مدل ها سیکو دارای متریال های بهتری بخصوص در قسمت شیشه ساعت و قاب ساعت بوده است.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک گذاری