لوکس ترین برندهای ساعت مچی در سال 2023
لوکس ترین برندهای ساعت مچی در سال 2023 | چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند؟

لوکس ترین برندهای ساعت مچی کدوما هستن؟ اصلا چه ویژگی یه ساعت ۱۰۰۰۰ دلاری رو از یه ساعت ۱۰۰ دلاری متمایز میکنه؟ و چرا و چه لزومی داره که ۱۰۰۰ دلار برای خرید یه ساعت هزینه کنیم؟

در حقیقت میتونیم بگیم که این بستگی به نحوه نگاه ما به ساعت داره. اگه ساعت‌ها برای ما فقط مختص به نمایش زمان باشه و نیاز باشه که حداقل ویژگی ها مثل مقاومت در برابر خطرات ناشی از استفاده روزانه رو داشته باشه، در حقیقت می‌تونیم یه ساعت ۱۰۰ دلاری خریداری کنیم.

 اما اگه ساعت رو بیشتر به‌عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به هدفی و بیان چیزی خاص میخوایم یا علاقه  خاصی به مدلی خاص داریم، این احتمال وجود داره که چشم شما به دنبال لوکس ترین برندهای ساعت مچی باشه.

چیزی که معمولاً یه برند ساعت لوکس رو از سایر برندها متمایز می کنه اینه که این برند چه جوری ماموریت-میراث، مهارت و مواد و متریال های خودش رو انتخاب و پیش میبره.

  • ماموریت-میراث: برندهای لوکس عموماً توسط انگیزه یا عامل محرک یکی از اعضای موسس اصلی هدایت میشن. اونا این میراث رو توی هر کاری که انجام میدن، وارد می‌کنن.
  •  مهارت و کاردست: اکثر لوکس ترین برندهای ساعت مچی از ساخت دستی و عملکرد دقیق‌ و تست‌های کنترل کیفیت برخوردار هستن. به زبان ساده، به طور کلی زمان بیشتری برای ساخت یه ساعت لوکس صرف میشه.
  • مواد و متریال: لوکس ترین برندهای ساعت مچی معمولا از مواد جدید استفاده نمی کنن و از فلزات یا سنگ های قیمتی گرانبها توی طراحی شون استفاده میشه.

با در نظر گرفتن این معیارها، بیایین لوکس ترین برندهای ساعت مچی توی سال ۲۰۲۳ رو با توضیح علت منحصر به فرد بودنشون، بهتون معرفی کنیم.

برند امگا (Omega) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

برند امگا (Omega) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

 

مکانBienne, سوئیس

تاسیس

۱۸۴۸

مدل های محبوب

Speedmaster, Seamaster, Constellation

سبک طراحی

از ساعت های رسمی و ساده تا ساعت های چند کاره

محدوده قیمت

$۳,۷۵۰ – $۳۰,۵۰۰

 

دقت و تاثیر فرهنگی همیشه قطب‌نمای امگا بوده. توی سال ۱۸۴۸ یه ساعت ساز متواضع به اسم “لوئیس برانت” فعالیت ساعت سازی محدود خودش رو به اسم “Louis Brandt & Fils” توی “La Chaux-de-Fonds “سوئیس آغاز کرد. بیش از ۴۵ سال طول کشید تا اون بذر رشد کنه و توسط پسران لوئیس برانت، لوئیس پل و سزار گسترش پیدا کنه.

دو برادر پتانسیل کار توی زمینه ساعت سازی رو توی اون چیزی که پدرشون ایجاد کرده بود دیدن و شرکت رو به” Bienne” سوئیس منتقل کردن تا موتوری رو بسازن که همه چیز رو تغییر بده. موتوری فوق‌العاده دقیق (برای اون زمان) که توانایی شارژ دستی موتور و تنظیم زمان اون از تاج اصلی تنظیم میشد.

اون جنبش چنان تأثیر فرهنگی داشت و کسب و کار اونا رو به اوج جدیدی از موفقیت رسوند که برادران تصمیم گرفتن نام کل عملیات ساعت سازی خودشون رو به نام اون جنبش انقلابی تغییر بدن که این جنبش “OMEGA” نام داشت.

از اون زمان، تأثیر امگا بر فرهنگ، با زمان‌سنج رسمی بازی‌های المپیک، برند رسمی ساعت برای ناسا، ساعت فعلی جیمز باند و موارد دیگه ادامه پیدا کرد. علاوه بر این، امگا با ایجاد اولین برندی که روتور حرکت خودکار دو جهته رو ایجاد کرد و همچنین موتور Co-Axial Escapement رو رواج داد، محدودیت‌های فناوری ساعت‌شناسی رو جا به جا کرد.

یه ساعت امگا یه اکسسوری عالی برای کسیه که می خواد یه ساعت لوکس سطح بالا با ریشه های عمیق توی تاریخ ساعت شناسی سوئیس و با میراثی از فشار بر محدودیت ها، نوآوری، و همیشه تلاش برای زندگی با روحیه پیشروی و در عین حال محترم بودن نسبت به زمان، رو داشته باشه.

برند رولکس (Rolex) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

برند رولکس (Rolex) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانGeneva, سوئیس
تاسیس۱۹۰۵
مدل های محبوبSubmariner, Explorer, Explorer II, Daytona
سبک طراحیاز ساعت های رسمی و ساده تا ساعت های چند کاره
محدوده قیمت$۷۰۰۰ – $۸۰,۰۰۰

 

این شرکت کوچک ساعت سازی شروعی فروتنانه و آرزوهای بلندی داشت که در نهایت تبدیل به کارخانه ساعت های رولکس شد. این برند لوکس ابتدا توی سال ۱۹۰۵ توسط هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس تأسیس شد. این شرکت ابتدا توی لندن بود ولی توی سال ۱۹۱۹، این شرکت به ژنو سوئیس نقل مکان کرد و تا به امروز توی همون مکان باقی مونده.

ساعت‌های رولکس که شناخته‌شده‌ترین ساعت‌های سوئیسی تا امروزه هستن، در واقع تمایل اونا به ایجاد ساعت‌های چند کاره، بسیار قابل اعتماد و بسیار کاربردی هستش.

 این رولکس بود که اولین ساعت ضد آب رو توی سال ۱۹۲۶ ایجاد کرد و همچنین این رولکس بود که اولین ساعت ها با ویژگی نمایش تاریخ رو توی سال ۱۹۴۵ ساخت. همچنین بین سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ رولکس به‌عنوان یه تولیدکننده ساعت های چند کاره با نسخه‌های زیر شروع به موفقیت بیشتر بیشتر کرد:

 

  • Rolex Explorer 1953
  • Submariner 1953
  • Milgauss 1956
  • GMT Master 1959
  • Cosmograph Daytona 1963

به مرور زمان جریان کاری اصلی رولکس از یه تولید کننده ساعت چند کاره به یه برند ساعت لوکس سطح بالا تغییر کرد، ولی ساعت های رولکس هنوز با توجه به جزئیات ساخته میشن و هنوز با اوج قابلیت ها برای مصرف کننده طراحی و وارد بازار میشن.

رولکس یه خرید ایده آل برای کسیه که چیزی کاملا کلاسیک می خواد، که بتونه با شلوارک و تی شرت یا کت و شلوار اونو استفاده کنه.

برند پتک فیلیپ (Patek Philippe) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

برند پتک فیلیپ (Patek Philippe) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانGeneva, سوئیس
تاسیس۱۸۳۹
مدل های محبوبNautilus, Grand Complications, Calatrava, and Aquanaut
سبک طراحیکلاسیک، ظریف و قدیمی
محدوده قیمت $۱۵,۰۰۰ – $۴۰۰,۰۰+

 

پتک فیلیپ با سابقه‌ای که به سال ۱۸۳۹ برمیگرده، به راحتی یکی از قدیمی‌ترین برندهای ساعت لوکس موجود هستش. اونا همچنین یکی از آخرین برندهای مستقل و خانوادگی باقی مانده توی جهان  هستن. پتک فیلیپ که به اسم دو بنیانگذار این شرکت (آنتونی پتک و آردین فیلیپ) نامگذاری شده، همیشه سابقه ای داشته که با تجملات مناسب برای سلطنت … به معنای واقعی کلمه همراه بوده. 

توی سال ۱۸۵۱ ملکه ویکتوریا بریتانیا یکی از ساعت‌های آویز بدون کلید ساعت‌ساز سوئیس رو توی لندن خریداری کرد. او همچنین یه ساعت دیگه به سبک براش داشت که به طور انحصاری توسط پتک فیلیپ برای او ساخته شده بود.
پتک فیلیپ “اولین”های زیادی داره که به ایجاد احترام و خاص بودن این برند توی جهان کمک کرده:

 

  • ۱۸۴۵: ثبت اختراع برای یه موتور بدون کلید، که به این معنی بود که میشه زمان رو بدون استفاده از کلید تنظیم کرد.
  • ۱۸۶۸: ساخت اولین ساعت مچی سوئیسی
  • ۱۸۸۹: ثبت اختراع برای اولین تقویم دائمی توی یه ساعت جیبی
  • ۱۹۰۲: ثبت اختراع برای اولین کرونوگراف تقسیم شده (همچنین به عنوان “کرنوگراف دوگانه” شناخته میشه)
  • ۱۹۵۶: معرفی اولین ساعت تمام الکتریکی

پتک فیلیپ که به دلیل بیان دیدگاه برندش از طریق ظرافت و صنایع دستی پیچیده شناخته شده، معمولا یه برند لوکس مترادف با پیچیدگی های بسیار مثل گاهنگارهای چند ثانیه ای، تکرارکننده های دقیقه و تقویم های دائمی هستش.
پتک فیلیپ برند ایده‌آلی برای کسیه که به دنبال تجلی کامل از یه ساعت رسمی با گرایش سخت به زیبایی‌شناسی جاودانه اما نوستالژیک هستش.

برند اودمار پیگه (Audemars Piguet) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

برند اودمار پیگه (Audemars Piguet) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانLe Brassus, سوئیس
تاسیس۱۸۸۱
مدل های محبوبRoyal Oak and Code 11:59
سبک طراحیترکیبی از آوانگارد جسورانه، استایل‌های مدرن و اواسط قرن
محدوده قیمت$۱۲,۰۰۰ – $۴۰۰,۰۰۰+

 

ژول لوئیس اودمارس و ادوارد آگوست پیگه دوستان دوران کودکی بودن که در نهایت با هم بزرگ شدن و یکی از تاثیرگذارترین برندهای لوکس توی تاریخ ساعت رو راه اندازی کردن. این دو دوست بعد از اینکه حرفه خودشون رو توی دو جهت مختلف پیش بردن، دوباره به هم متصل شدن و رسماً Audemars Piguet & Cie رو توی سال ۱۸۸۱ تأسیس کردن و توی ابتدا توی Le Brassus، سوئیس مستقر شدن.
در حالی که اودمارس توی ساخت موتور پیچیده ساعت تخصص داشت، پیگه توی تنظیم و دستیابی به دقت ساعت‌ها تمرکز داشت. وقتی که این برند به طور کامل یکپارچه شد و این دو دوست با هم شریک شدن، نه تنها به عنوان یه برند اصلی ساعت های لوکس، بلکه به عنوان یه مبتکر فناوری ساعتی شناخته شدن.
با این حال، بزرگترین و شناخته شده ترین سهم اونا توی صنعت ساعت، مدل “Royal Oak” هستش. “Royal Oak” اولین بار توی سال ۱۹۷۲ معرفی شد و به عنوان اولین ساعت ورزشی لوکس جهان معرفی شد.

برند گرند سیکو (Grand Seiko) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

برند گرند سیکو (Grand Seiko) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانایواته ژاپن و ناگانو ژاپن
تاسیس۱۹۶۰
مدل های محبوبHeritage, Elegance, Evolution 9, Sport
سبک طراحیاز ساعت های رسمی و ساده تا ساعت های چند کاره
محدوده قیمت$۲,۳۰۰ – $۳۵۰,۰۰۰+

 

برند ژاپنی گرند سیکو برای اولین بار توی سال ۱۹۶۰ به دنیا معرفی شد. هدفی که مفهوم و ماموریت برند رو هدایت کرد، درکش آسون بود، اما رسیدن به اون دشوار بود: کمال! گرند سیکو می‌خواست دقیق‌ترین، مطمئن‌ترین، راحت‌ترین و زیباترین ساعت‌های روی زمین رو بسازه.

 در حالی که بعضی از چیزها برای برند توی ۶ دهه گذشته تغییر کرده، اونا همچنان به ایده آل های خودشون وفادار هستن که همیشه سعی می کنن طراحی بهتری داشته باشن، فناوری ساعتی رو پیش ببرن و به ارتفاعات جدیدی از راحتی مچ دست برای دارندگان گرند سیکو دست پیدا کنن.
چیزی که درباره گرند سیکو مشخصه اینه که در حالی که اونا برای کمال تلاش می کنن، ممکنه متفاوت از بعضی برندهای دیگه تفسیر بشن. کمال توی طراحی برای برند گرند سیکو عموماً به معنای سادگی فرم ویا واضح‌ترین و زیبایی‌ترین تکرار الهام بصری ساعت هستش. 

گرند سیکو چه ساعتی، برای یادآوری تغییر فصل‌ها و جشن شکوفه‌های گیلاس (SBGA413) باشه یا ساعتی برای ادای احترام به باد و برف توی کوه‌های هوکایدو (SBGA211) رو زطراحی کنه و یا هر چیز دیگه ای رو، از یه دست ماهر، سنجیده، اما متفکر استفاده می‌کنه.
خرید یه ساعت گرند سیکو برای کسی کهنیاز به یک ساعت چند کاره داره اما ظریفیه مناسب هستش.

برند بریتلینگ (Breitling) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

برند بریتلینگ (Breitling) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانGrenchen, سوئیس
تاسیس۱۸۸۴
مدل های محبوبNavitimer, Emergency II, and Superocean
سبک طراحیساعت های چند کاره و نکات ظریف طراحی ماجراجویی با بعضی از لحظات طراحی جسورانه
محدوده قیمت$۳,۳۰۰ – $۴۰,۰۰۰

 

توی اواخر دهه ۱۸۰۰، لئون بریتلینگ، متولد سوئیس، علاقه شدیدی به ساعت سازی به طور خاص، مکانیسم های پیچیده زمان سنجی پیدا کرد. او توی سال ۱۸۸۴ کارگاه ساعت سازی خودش رو با تمرکز بر کرنوگراف ها و ابزارهای پیچیده زمان سنجی تأسیس کرد و پایه های برند بریتلینگ  رو ایجاد کرد.

بریتلینگ برندیه که همیشه ارتباط نزدیکی با ورزش های عملکردی، حمل و نقل صنعتی و اکتشاف داشته. این ساعت‌ساز نمادین سوئیسی توی شکل‌دهی جنبش کرنوگراف مدرن که امروز اون رو می‌شناسیم، نقشی اساسی داشته. 

هدف بریتلینگ همیشه نوآوری و اجازه دادن به مکانیسم کرونوگراف برای استفاده آسون تر توی زمان واقعی بوده. این برند ساعت از ارائه اولین ساعت مچی کرنوگراف به هوانوردان توی اوایل دهه ۱۹۰۰، ایجاد فشار دهنده های شروع-پایان جداگانه در تاج ها ی ساعت توی اواسط دهه ۱۹۴۰/۵۰، ابداع اولین حرکت کرنوگراف خودکار توی دهه ۱۹۶۰ و موارد دیگه راهی دراز رو طی کرده.
ساعت بریتلینگ برای هر کسی که علاقه مند به ورزش‌های عملکردی خودکاره، ایده‌آله و در عین حال به تاریخچه ساعت و ساعت سازی اشاره داره.

برند پنرای (Panerai) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

برند پنرای (Panerai) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانFlorence, ایتالیا
تاسیس۱۸۶۰
مدل های محبوبLuminor, Radiomir, and Submersible
سبک طراحیپررنگ، خوانا با تفاوت‌های ظریف نیروی دریایی ایتالیا
محدوده قیمت$۶,۸۰۰ – $۱۸۰,۰۰۰

 

پنرای با ریشه های عمیق توی ارتش ایتالیا و همچنین استعداد طراحی که بدون شک جسورانه اس، در بین اکثر برندهای ساعت لوکس برجسته شده. در اصل توی فلورانس، ایتالیا توی سال ۱۸۶۰ توسط جووانی پانرای تأسیس شد، تاریخچه اولیه  این برند ساعت لوکس به فعالیت به عنوان یه تعمیرگاه ساعت و همچنین تولید کننده تجهیزات مهندس برمیگرده.

 با این حال تا اوایل دهه ۱۹۰۰ بود که پنرای همکاری خودش رو با نیروی دریایی سلطنتی ایتالیا آغاز کرد تا به هویت امروزیش برسد.

پنرای با ارائه ساعت‌های ضد آب و درخشان، ثابت کرد که شریک ارزشمندی برای ارتش ایتالیا هستش. مخصوصاً برای “frogman” ایتالیایی، یه کلاس زبده از سربازان دوزیست که وظیفه تخریب زیر آب رو دارن. 

همونطور که نیاز نیروی دریایی ایتالیا به تکیه بر سربازان خودش توی طول دهه ۱۹۰۰ افزایش یافت، اتکای اونا به توانایی پنرای برای ارائه ساعت های قابل اعتماد و کاربردی هم افزایش پیدا کرد.

برند جگر لوکولتر (Jaeger-LeCoultre) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

برند جگر لوکولتر (Jaeger-LeCoultre) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانLe Sentier, سوئیس
تاسیس۱۸۳۳
مدل های محبوبReverso, Memovox, Master Control, Master Ultra, and Polaris
سبک طراحیکلاسیک، پیچیده، و ظریف با بعضی از طراحی های آرت دکو و مدرن
محدوده قیمت$۵,۶۵۰ – $۱۰۰,۰۰۰+

 

جگر لوکولتر با سابقه ای به عنوان یه مبتکر ساعت شناسی و رویایی توی دنیای ساعت سازی فنی، به درستی جایگاه خودش رو به عنوان یکی از معتبرترین برندهای ساعت های لوکس در حال تولید به دست آورده. این برند با ریشه‌های سوئیسی که به سال ۱۸۳۳ برمیگرده، ابتدا توسط “Antoine LeCoultre” تأسیس شد. حتی از همون ابتدا، اینبرند یکی از ویژگی های تحسین برانگیز خودش رو پرورش می داد: ساعت سازی عمودی توی خونه.

توی دهه ۱۸۰۰ عادی بود که برای تکمیل یه ساعت مجبور به رفتن به چندین مغازه مختلف بشین، توی سال ۱۸۷۰ برند جگر لوکولتر اساساً یه خط مونتاژ اولیه ایجاد کرد که تا حدی مکانیزه شده بود. این برند ساعت مچی با موتور فنی و پیچیده اش، تلاش‌هاش برای حفظ فرآیند ساخت ساعت منحصر به فرد تا به امروز ادامه داشته و “Jaeger LeCoultre” رو میتوان مترادف با توجه به جزئیات و ساعت‌های لوکس بسیار فنی دونست.

تگ هویر (Tag Heuer) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

تگ هویر (Tag Heuer) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانLa Chaux-de-Fonds, سوئیس
تاسیس۱۸۶۰
مدل های محبوبMonaco, Aquaracer, Link, Carrer, and Autovia
سبک طراحیاز ساعت های رسمی و ساده تا ساعت های چند کاره
محدوده قیمت$۱,۴۰۰ – $۳۰,۰۰۰

 

تگ هویر از تاریخ و توسعه ورزش های اتومبیلرانی و مسابقات پرفورمنس جدایی ناپذیر هستش. این برند که توی ابتدا توی سال ۱۸۶۰ توسط ادوارد هویر توی سوئیس تأسیس شد، خودش رو توی موقعیتی یافت که همزمان با ظهور خودرو، نوآوری رو آغاز کرد. این برند ساعت اولین بار توی اواخر دهه ۱۸۰۰ با پیشنهادات کرنوگراف “Heuer” و بعد توی اوایل و اواسط دهه ۱۹۰۰ با گنجوندن تایمرهای داشبورد خودرو و کرنوگراف های داشبورد مشاهده شد.
از آنجایی که توی دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ ظهور خودروها با کارایی بالاتر آغاز شد، ساعت‌های “Heuer” به لطف ارائه کرونوگراف‌های این برند، انتخاب اول بودن. توی دهه ۱۹۸۰، “Heuer” توسط “TAG” (یه شرکت هلدینگ خصوصی با تمرکز بر صنایع هوانوردی و موتوراسپرت) خریداری شد، که نام فعلی “Tag Heuer” از اونجا اومده.

کارتیه (Cartier) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

کارتیه (Cartier) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانپاریس, فرانسه
تاسیس۱۸۴۷
مدل های محبوبSantos, Tank, Pasha, and Ballon
سبک طراحیآرت دکو کلاسیک
محدوده قیمت$۲,۵۸۰ – $۵۰۰,۰۰۰+

 

کارتیه که توی پاریس مستقره توی سال ۱۸۴۷ توسط لویی فرانسوا کارتیه تأسیس شد و توی ابتدا روی ایجاد نامی برای خودش توی ارائه جواهرات گران قیمت برای افراد سلطنتی و افراد سطح بالا  جامعه توی سراسر اروپا تمرکز داشت. با این حال، توی اوایل دهه ۱۹۰۰، بعد از اینکه لوئیس کسب و کارش رو به دو پسرش واگذار کرد، ساعت‌های مردانه بین محصولات کارتیه گنجونده شد.
اما توی اوایل دهه ۱۹۰۰ بود که تاثیرگذارترین و نمادین ترین مدل های کارتیه خلق شد.

 

  • ۱۹۰۱ | کارتیه سانتوس: با الهام از آلبرتو سانتوس-دومونت، این مدل برای پشتیبانی از توانایی سانتوس-دومونت برای تکیه صحیح به ساعت خودش توی کابین خلبان طراحی شده.
  • ۱۹۱۷ | تانک کارتیه: الهام گرفته از تانک های رنو که توی طول جنگ جهانی اول استفاده می شدن.

ساعت کارتیه برای هر کسی که به دنبال چیزی با ریشه های ساعتی قوی خارج از مارک های معمولی سوئیسیه، انتخابی باورنکردنی هستش. علاوه بر این، ماهیت خلاق طراحی اونا رو برای هر کسی که به سبک آرت دکو تمایل داره یه انتخاب عالیه.

تودور (Tudor) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

تودور (Tudor) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانGeneva, سوئیس
تاسیس۱۹۲۶
مدل های محبوبBlack Bay, Pelagos, and Heritage series
سبک طراحیاز ساعت های رسمی و ساده تا ساعت های چند کاره
محدوده قیمت$۱,۸۰۰ – $۱۶,۸۵۲

 

تودور از نظر تاریخی بیشتر به عنوان شرکت خواهر رولکس شناخته میشه. در ابتدا توسط هانس ویلسدورف (بنیانگذار رولکس) توی سال ۱۹۲۶ طراحی شد، هدف ساعت‌های تودور ارائه ساعت‌های با کیفیت رولکس به مخاطبان بیشتری از طریق قیمت‌های پایین‌تر بود. اساساً این ساعت ها با استفاده از موتور غیر رولکس همراه با قاب‌ها، بندها و سایر قطعات رولکس تولید شد.
با توجه به قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن این ساعت های اولیه تودور، اونا برای ارتش مناسب بودن. به ویژه، نیروی دریایی فرانسه از اواسط تا اواخر دهه ۱۹۰۰ مشتری و همکار مکرر تودور بود. توی اوایل دهه ۲۰۰۰، تودور با ادای احترام به مدل‌های گذشته خودش و همچنین با قرار دادن خطوط تولید خودش توی بازار سبک زندگی لوکس، شروع به تجسم مجدد محصولات خودش کرد.
یه ساعت تودور برای هر کسی که به دنبال چیزی با سابقه و تاریخچه عالی، اما به عنوان یه ساعت چند کاره کاربردی و کمتر رسمی و الهام گرفته از طراحی یه ساعت عالی هستش، میتونه مناسب باشه.

واچرون کنستانتین (Vacheron Constantin) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

واچرون کنستانتین (Vacheron Constantin) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانCanton of Genevaand Vallée de Joux, سوئیس
تاسیس۱۷۵۵
مدل های محبوبOverseas, Historiques, Patrimony, and the Traditionale
سبک طراحیکلاسیک، پیچیده و ظریف
محدوده قیمت$۱۵,۰۰۰ – $۱۳۱,۰۰۰

 

واچرون کنستانتین با تاریخچه‌ای که به سال ۱۷۵۵ برمیگرده، یکی از قدیمی‌ترین برندهای ساعتیه که دائماً در حال فعالیته. تاریخچه این برند ساعت لوکس شامل اولین‌ها (مثل اولین ساعت غیر مغناطیسی) و همچنین تقاطع‌هایی با چهره‌های مختلف هنری و سیاسی (مثل فابرژ و چندین پادشاه اروپایی) هستش.
واچرون کنستانتین توی درون خودش تجسم معنای یه ساعت لوکس مدرن سوئیسیه. اونا طرح هایی رو ارائه میدن که هم به گذشته احترام میذاره اما آینده نگر هم هستش. اونا تلاش می کنن همیشه مرزهای توانایی های ساعت شناسی فنی رو پشت سر بذارن (توی سال ۲۰۱۵ واچرون کنستانتین پیچیده ترین ساعت روی زمین رو ساخت که دارای ۵۷ پیچیدگی بود). 

و مهمتر از همه، اونا برندی هستن که با ضربان قلب خود حرکت می کنه، اغلب توی خلاء کار می کنه و به گونه ای پیش میذه که به روندهای دنیای ساعت توجهی نداره.

زنیت (Zenith) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

زنیت (Zenith) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانLe Locle, سوئیس
تاسیس۱۸۶۵
مدل های محبوبEl Primero and Defy
سبک طراحیاز ساعت های رسمی و ساده تا ساعت های چند کاره
محدوده قیمت$۴,۷۰۰ – $۱۵۰,۰۰۰

 

زنیت که توی سال ۱۸۶۵ توسط ژرژ فاور-ژاکوت تأسیس شد، با این که یکی از اولین برندهایی بود که ایده تولید داخلی قاب، صفحه و به‌ویژه موتورها رو ترویج داد، از زمان خودش جلوتر بود. به این ترتیب، میراث زینت به عنوان یه برند ساعت لوکس مترادف با تناسب و مقاومت و همچنین دقت بالا هستش.
برجسته‌ترین کمکی که زینت به دنیای ساعت‌شناسی ارائه کرده، ارائه مدل “El Primero” هستش، اولین موتور کرنوگراف خودکار جهان (که با همکاری برند “Breitling” ساخته شد) که توی سال ۱۹۶۹ معرفی شد. از اون لحظه به بعد، خط تولید و ارائه‌ برند زینت برای همیشه تحت تأثیر قرار گرفت.  مدل “El Primero” با جنبه اصلی محصولات این برند که کرونوگراف ها هستن طراحی و ساخته شده.

 آی دابلیو سی (IWC) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

 آی دابلیو سی (IWC) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانSchaffhausen, سوئیس
تاسیس۱۸۶۸
مدل های محبوبBig Pilot, Spitfire Series, Portugieser, and Aquatimer
سبک طراحیطرح های کلاسیک، پایلوت
محدوده قیمت$۴,۶۵۰ – $۱۰۰,۰۰۰+

 

IWC ” مخفف “International Watch Company” توی شافهاوزن هستش که توی بخش آلمانی زبان سوئیس واقع شده. با این حال، “IWC” تنها برند ساعت سوئیسیه که از نظر فنی توسط یه آمریکایی تاسیس شده. توی سال ۱۸۶۸، آریوستو جونز فلورانسی به دنبال راهی مقرون به صرفه برای ایجاد ساعت های جیبی پر زرق و برق برای بازار آمریکا بود. کاری که او در نهایت انجام داد، ساخت ساعت توی شافهاوزن، سوئیس بود، چون اون منطقه منبع نیروی کار ماهر اما مقرون به صرفه ای داشت (علاوه بر یه منبع قوی نیروگاه از یه نیروگاه برق آبی).
در حالی که آرزوهای اولیه برندها برای ساعت‌های جیبی زیبا بود، ظهور روزافزون هوانوردی بزرگترین فرصت رو به برند ساعت‌های لوکس میده تا توی دنیای ساعت‌شناسی اثری از خودشون به جای بذارن. پس از همکاری توی طول سال ها با نیروی هوایی متعدد (لوفت وافه، RAF بریتانیا، مدرسه تسلیحات جنگنده نیروی دریایی ایالات متحده)، “IWC” به دلیل ایجاد نمادین ترین طراحی ساعت خلبانی تا به امروز شناخته شده هستش.

پیاژه (Piaget) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

پیاژه (Piaget) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانGeneva, سوئیس
تاسیس۱۸۷۴
مدل های محبوبAltiplano, Polo, and Limelight
سبک طراحینازک، ظریف
محدوده قیمت$۵,۰۰۰ – $۸۸,۰۰۰

 

حتی با وجود سابقه قوی توی ساخت ساعت که به سال ۱۸۷۴ برمی گرده، پیاژه امروزه به عنوان یه پیشگام توی یه چیز شناخته میشه: ساعت های ظریف و نازک! پیاژه که توسط ژرژ پیاژه توی سوئیس تأسیس شد، تلاش های اولیه خودش رو روی تولید موتور ساعت متمرکز کرد و در نهایت بعد از چندین دهه این برند شروع به ساخت مجموعه کامل ساعت های خودش کرد.
فعالیت این برند توی دهه ۱۹۵۰ ادامه پیدا کرد و پیاژه توی اون زمان موتور ساعتی رو معرفی کرد که برای همیشه این برند رو شناخته شده کرد. “کالیبر ۹ پی” توی سال ۱۹۵۷ معرفی شد که ضخامت اون ۲ میلی متر بود. (یه موتور معمولی ساعت میتونه از ۸ تا ۱۴ میلی متر ضخامت داشته باشه.)
نازکی، راحتی و ظرافت از اون زمان به شاخص های اصلی برند پیاژه تبدیل شده.

بلان پَن (Blancpain) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

بلان پَن (Blancpain) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانBrassus, سوئیس
تاسیس۱۷۳۵
مدل های محبوبFifty Fathoms
سبک طراحیاستایل‌های کلاسیک با زیبایی‌شناسی اولیه ساعت غواصی
محدوده قیمت$۹,۶۰۰ – $۱۳۵,۷۰۰

 

عنوان قدیمی ترین برند ساعت موجود به بلان پن میرسه. تاریخچه این برند نمادین ساعت های لوکس به سال ۱۷۳۵بر میگرده، زمانی که بنیانگذار Jehan-Jacques Blancpain کارگاه خودش  رو توی “Villeret”، سوئیس باز کرد. توی دویست سال اول فعالیت بلان پن، به عنوان یکی از بسیاری از کارگاه‌های ساعت‌شناسی سوئیسی عمل می‌کرد و تلاش می‌کرد تا مرزهای فناوری رو پشت سر بذاره و به سادگی تجارت خودش رو حفظ کنه.
بعد از اینکه توی اوایل دهه ۱۹۰۰ این برند از دست اون خانواده خارج شد، دهه ۱۹۵۰ بود که برند بلان پن مهم‌ترین اثر خودش رو توی دنیای ساعت‌شناسی به جای گذاشت: اولین ساعت غواصی مدرن! مدل “Fifty-Fathoms” توی عصری توسعه یافت که تکنیک‌های پیشرفته غواصی جهان رو تحت تأثیر قرار می‌داد. 

با این پیشرفت‌های جدید توی غواصی، نیاز به یه نوع دستگاه قابل اعتمادتر و ظریف‌تر برای کمک به غواصان برای پیگیری میزان هوای مصرفی در حین غواصی ایجاد شد. این نیاز توسط مدل “Fifty Fathoms” پاسخ داده شد و زمینه رو برای هر ساعت غواصی مدرن دیگه ای که بعد از اون ساخته می‌شد، آماده کرد.
اگه قصد خرید ساعت بلان پن رو دارین، در واقع فقط به مدل “Fifty Fathoms” فکر می کنین. پس فردی هستین که علاقه مند به غواصی و ورزش های آبی هستین.

الانگ‌اند‌سون (A. Lange & Söhne) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

الانگ‌اند‌سون (A. Lange & Söhne) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانGlashütte, آلمان
تاسیس۱۸۴۵
مدل های محبوبLange 1, Zeitwerk, and Odysseus
سبک طراحیکلاسیک، پیچیده و ظریف
محدوده قیمت$۱۹,۷۰۰ – $۲,۶۰۰,۰۰۰

 

A. Lange & Söhne” به عنوان بالاترین استاندارد ساعت سازی عمل می کنه که اکثر برندهای آلمانی (و غیر آلمانی) در برابر اون قرار میگیرن. بعد از اینکه فردیناند آدولف لانگ توی سال ۱۸۴۵ کارگاه خودش رو افتتاح کرد، این برند مسئول ایجاد “گلاشوت” به عنوان قلب فرهنگ ساعت سازی آلمان بود.
در حالی که این برند ابتدا شروع به ساخت ساعت‌های جیبی زیبا کرد، مجبور شد توی طول جنگ جهانی دوم به سمت تولید ساعت‌ها و تجهیزات نظامی برای ارتش بره. پایان جنگ جهانی دوم همچنین از نظر فنی پایان “A. Lange & Söhne” رو به همراه داشت که کارخانه “گلاشوت” توی روزهای پایانی جنگ ویران شد.
دهه‌های بعد توی سال ۱۹۹۰، نوه بزرگ فردیناند آدولف لانژ، والتر لانژ، این برند رو احیا کرد. تلاش‌های او و تیمش تجسم مدرن برند “A. Lange و Söhne” رو به ارمغان آورد.

اولیس ناردین (Ulysse Nardin) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

اولیس ناردین (Ulysse Nardin) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانLe Locle, سوئیس
تاسیس۱۸۴۶
مدل های محبوبFreak, Marine, Diver
سبک طراحیطیفی از الهام گرفته از دریا تا آوانگارد مفهوم محور
محدوده قیمت$۶,۷۰۰ – $۴۳۲,۶۰۰

 

در حالی که “Ulysse Nardin” که امروزه می شناسیم مترادف با طراحی های جسورانه، پیشرو و گاهی مدرن  و آوانگارد هستش، این برند ساعت لوکس با ارائه ده ها ناوگان نیروی دریایی جهان با دقیق ترین و قابل اعتمادترین زمان سنج های دریایی از سال ۱۸۴۶ تا ۱۹۷۵ نامی برای خود دست و پا کرده. تمرین ایجاد کرنومترهای بسیار دقیق، پیچیده و با ارزش دریا توی دی ان ای این برند نهادینه شده.
با این حال، با ظهور بحران کوارتز توی دهه ۱۹۷۰، ساعت مکانیکی که این برند تولید میکرد از مد رایج خارج شد. به این ترتیب، برند “Ulysse Nardin” توی گمنامی محو شد تا اینکه در نهایت توسط “Rolf Schnyder” خریداری شد. رولف و تیمش به دنبال احیای نام تجاری با احترام به تاریخ اون بود، اما همچنین تلاش کرد تا این برند همیشه در زمینه انواع مواد مورد استفاده خودش فکر و نوآوری داشته باشه.
توی این زمان بود که اولیسه ناردین اولین مدل ساعت “Freak” رو توی سال ۲۰۰۱ معرفی کرد. مدل “Freak” یه دستاورد فناوری انقلابی توی موتور بود، نه تنها “Freak” یه نوع کاملاً جدید از موتور بود، بلکه پیشگامی توی استفاده از سیلیکون داشت. این برند اکنون تحت مالکیت جدیده و دارای فهرستی از مدل‌های جدید (مثل مارین و دیور) هستش، اما مدل “Freak” تاثیرگذارترین سهم این برند توی دنیای ساعت‌سازی هستش.

هابلوت (Hublot) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

هابلوت (Hublot) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانNyon, سوئیس
تاسیس۱۹۸۰
مدل های محبوبBig Bang Chronograph
سبک طراحی

الهام از تکرارهای طراحی آوانگارد، جسورانه و مدرن

محدوده قیمت$۵,۰۰۰ – $۴۲۲,۰۰۰

 

همه برندهای ساعت لوکس نیازی به ۱۰۰ سال سابقه ندارن تا برندی لوکس به حساب بیان. برند “Hublot” گواه این ادعا هستش. “Hublot” که توی سال ۱۹۸۰ توی صحنه ساعت سازی ظاهر شد، زاییده فکر کارلو کروکو هستش که ۳ سال برای تحقیق و ساخت اولین ساعت جهان با بند لاستیکی طبیعی و یکپارچه کار کرد. 

با رشد موفقیت هابلوت توی دهه ۲۰۰۰، کروکو در نهایت با “ژان کلود بیور” که مدیرعامل این برند شد، شریک شد. توی سال ۲۰۰۴ ساعتی (Hublot: The Big Bang Chronograph) رو طراحی و تولید کرد که همه چیز رو تغییر داد.
پس از موفقیت مدل “بیگ بنگ”، چشم انداز “ژان کلود بیور” برای  برند “Hublot” پس از برنده شدن جوایز طراحی و ساعت شناسی متعدد، عالی بود، حتی در نهایت با خرید” Hublot” توسط “LVMH” به اوج خودش رسید.
مدل بیگ بنگ هابلوت تا به امروز به عنوان یه طرح مشهور باقی مونده که این برند همچنان به تکرار و ساخت اون ادامه داده. بیگ بنگ یه ساعت ایده آل برای افرادیه که به ساعتی علاقه مند هستن که از نظر موادی که استفاده می کنه و همچنین طراحی مدرن، جسورانه و تاثیرگذاری که به کار می بره، فکر می کنه.

 ریچارد میل (Richard Mille) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

 ریچارد میل (Richard Mille) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانLes Breuleux, Switzerland
تاسیس۲۰۰۱
مدل های محبوبRM 055 Bubba Watson, RM 40-01 McLaren Speedtail, RM 052 Skull, RM 35-02 Rafael Nadal
سبک طراحیهوانوردی و خودرو با الهام از تفاوت های ظریف مدرن و جسورانه
محدوده قیمت$۶۰,۰۰۰ – $۲,۰۰۰,۰۰۰

ریچارد میل که نسبتاً تازه وارد دنیای ساعت های لوکس شده، توی سال ۲۰۰۱ توسط شرکای ریچارد میل و دومینیک گوئنات تأسیس شد. این برند با جابجایی مرزهای مورد انتظار و سنتی با پیچیدگی های موتوری و مواد و طراحی، تأثیر زیادی در ساعت سازی گذاشته. میل و گوئنات اشتیاق خودشون رو به خودروهای با کارایی بالا، هوانوردی و اکتشافات فضایی توی دی ان ای برند خودشون قرار دادن.

جدا از جذابیت زیبایی شناسی، یکی از ویژگی هایی که ریچارد میل درباره ساعت های خودش تبلیغ می کنه، توانایی اونا توی مقاومت در برابر  ضربه های سنگین هستش. این بخشی از دلیل همکاری این برند با سفیران ورزشی از ورزش هایی مثل تنیس (رافائل نادال) و گلف (بابا واتسون) هستش.

ریچارد میل به دنبال عملکرد منحصر به فرد خودش توی طراحی، توی استفاده از بسیاری از انواع مواد جدید توی ساعت سازی مثل تیتانیوم درجه ۵، گرافن، کربن TPT، LITAL (آلیاژی از آلومینیوم، مس، منیزیم و زیرکونیوم) پیشگام بوده.

 بولگاری (Bulgari) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی

 بولگاری (Bulgari) یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی
مکانرم, ایتالیا
تاسیس۱۸۸۴
مدل های محبوبOcto Finissimo and Serpenti
سبک طراحیسبک عالی، پیچیده، ظریف و جسورانه
محدوده قیمت$۳,۰۰۰ – $۶۰,۰۰۰

برند بولگاری با زبان طراحی جسورانه، پویا، جاودانه و اساساً ایتالیایی، توی سال ۱۸۸۴ به عنوان یه نقره‌ساز، جواهرساز و فروشنده کنجکاو شروع به کار کرد. موسس این برند سوتیریوس ولگاریس (یه مهاجر یونانی که بعداً اسم خودش رو به سوتیریو بولگاری تغییر داد)، بود. توی دهه ۱۹۴۰ این برند شروع به تأثیرگذاری توی دنیای ساعت سازی کرد.

مدل” Serpenti” اولین بار توی دهه ۱۹۴۰ با ترکیبی از ساعت‌شناسی، مد بالا و طراحی آرت دکو، ترکیبی مشخص که تموم طرح‌های ساعت بولگاری رو تشکیل میده، معرفی شد. بولگاری همچنین به عنوان یه برند ساعت لوکس که به لطف مدل “Octo Finissimo” (عرضه شده توی سال ۲۰۱۴) توی ساخت ساعت‌های بسیار نازک، شروع به شناخته شدن کرد.

سخن پایانی:

فهرست لوکس ترین برندهای ساعت مچی همیشه در حال بیشتر و کامل تر شدن هستش. شما فکر می‌کنین چه برندهای دیگه ای میتونه توی این لیست قرار بگیره؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسین!  امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه و با دوستاتون که به ساعت و ساعت سازی علاقه مندن این مقاله رو به اشتراک بذارین.
اگه سوالی درباره هر برند ساعتی، خرید ساعت خاص یا تعمیرات یا هر سوال مرتبط به ساعت مچی داشتین، ما ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما هستیم. فقط کافیه به قسمت تماس با ما برین و سوالتونو از ما بپرسین. فراموش نکنین که فروشگاه دیجی زمان کلی ساعت های اصل و خاص داره که قطعا میتونین از بین اونا ساعت مورد علاقه خودتون رو پیدا کنین.

چند سوال مهم درباره لوکس ترین برندهای ساعت مچی: 

ساعت لوکس ساعتی است که از مواد باکیفیت و درجه یک ساخته شده، با موتور پیشرفته و پیچیده کار می‌کنه و اغلب دست‌ساز استو برند آن معمولا دارای تاریخچه ای غنی است.

برندهایی مثل امگا، رولکس، کارتیه، هابلوت، بولگاری و … که دارای پیشینه ای قوی، مهارتی بالا و استفاده از متریال های درجه یک در ساخت ساعت میکنن، جز برندهای لوکس ساعت مچی دسته بندی میشوند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک گذاری