4 اشتباه هنگام استفاده از ساعت مچی
4 اشتباه هنگام استفاده از ساعت مچی

انتخاب و استفاده از ساعت مچی چیزهای زیادی درباره شما مثل از حس شخصی شما، از استایل تا علایق شما به دیگران میگه. پس منطقیه که مطمئن بشین که اشتباهی موقع استفاده از ساعت مچی مرتکب نشین، که هر گونه اشتباه توی استایل باعث اختلال توی ارتباط شما با دیگران میشه.

چهار اشتباه اصلی توی استایل افراد وجود داره که موقع استفاده از ساعت مچی مرتکب میشن که همه اونا فقط با کمی دانش به راحتی قابل اصلاح و جلوگیری هستش.

توی ادامه این مقاله این ۴ اشتباه رایج رو موقع استفاده از ساعت مچی بهتون میگیم.

۴ اشتباه هنگام استفاده از ساعت مچی:

۱. استفاده از یه ساعت معمولی توی یه مراسم رسمی

اشتباه استایل کردن هنگام استفاده از ساعت مچی

مسلماً، بعضی از ساعت‌ها هستن که میتونن با هر استایلی هماهنگ بشن ولی خیلی از اونا هم مناسب یک یا نهایتا دو استایل هستن. استفاده از یه ساعت ورزشی ممکنه برای استفاده روزمره مناسب باشه، اما برای مثال، استفاده از اون برای یه قراره شام با یه کراوات مشکی، یه اشتباه بزرگه!

قدیم، پوشیدن ساعت مچی توی یه رویداد رسمی، بی ادبانه بود. اما امروزه پوشیدن ساعت با لباس مجلسی قابل قبول تر هستش، اما ساعت مچی مورد استفاده برای استایل رسمس تون باید مناسب اون استایل باشه، کلایک و رسمی!

قاعده کلی برای استفاده از ساعت های مچی برای قرار های شبانه اینه که هر چه ساده تر باشه بهتر هستش. یه ساعت با یه بند چرمی معمولی با رنگ های کم ایده‌آل هستش، اگرچه برای خانم‌ها میشه ساعت مچی رو با یه دستبند باریک استایل کرد. اعداد رومی یا نشانگرهای اصلی به جای اعداد واضح روی صفحه ساعت، احساس رسمی تری به اون میده.

ساعت با تزیینات فلزی و نگین، باید با جواهرات دیگه مثل دکمه سرآستین برای مردان و گوشواره و گردنبند برای زنان، هماهنگ باشه. پلاتین و طلای سفید مناسب ترین جنس برای هماهنگ کردن این اکسسوریها با هم هستن، اما یه طلای زرد ظریف هم می تونه عالی باشه اگه به درستی هماهنگ بشه.

۲. فرض اینکه همه ساعت های خوب گران هستن

اشتباه گرون دونستن همه ساعت های با کیفیت

این حرف درسته که ساعت‌های مکانیکی ساخت سوئیس گرون هستن، اما این که بگیم یه ساعت با کیفیت خوب قطعا گرون هستش، خیلی درست نیستش. برندهای زیادی ساعت هاشون رو با قیمت مقرون به صرفه به بازار عرضه میکنن که هم کیفین بالایی دارن و هم واقعا زیبا و جذاب هستن. از این برندها میتونیم به کاسیو، کنت کول، سیکو یا حتی سوییس میلیتری و گنت اشاره کنیم.

ایده اینه که کمد ساعت تون رو با مطابق با حرفه و استایل و روند زندگی تون بسازین. هر ساعت باید نشون دهنده زمان خاصی از زندگی شما باشه و با افزایش سن تون به تدریج گرونتر و خاص تر بشه.

۳. عدم درک عملکرد های ساعت

اشتباه استفاده نکردن از عملکردهای مختلف ساعت هنگام استفاده از اون

خیلی از ساعت های موجود توی بازار امروزی دارای عملکردهای زیادی فراتر از نشون دادن ساده زمان هستن. بعضی از اونا برای زندگی روزمره مفید هستن، در حالی که بعضی دیگه ممکنه برای اهداف خاصی مفید باشن و فقط گاهی اوقات مورد استفاده قرار بگیرن مثل ساعت های مخصوص کوهنوردی!

اگه ساعت شما پر از ویژگی هایی هستش که یا از اونا استفاده نمی کنین یا نمی دونین چه جوری باید ازشون استفاده کنین، باید بگم که شما واقعا از انتخاب تون نهایت استفاده رو نمی کنین که این اشتباهه. قبل از خرید، بعضی از رایج ترین ویژگی هایی که باید بدونین عبارتن از:

  • کرنوگراف (Chronograph): عملکرد کرنوگراف توی ساعت شما اساسا یه تایمر یا کرونومتر هستش. این ساعت بین یک تا سه دکمه داره و به شما امکان میده زمان سپری شده رو بدون تأثیر بر عملکرد صفحه ساعت ضبط کنین.
  • کرنومتر (Chronometer): نباید با کرنوگراف اشتباه گرفته بشه. برچسب کرنومتر روی ساعت شما به این معنیه که استانداردهای دقیق ساعت سازی سوئیس رو برآورده کرده.
  • ویژگی تاریخ: یکی از متداول ترین عملکردهای اضافی، ویژگی تاریخ یا تقویم دائمی هستش که به شما امکان میده روز هفته و تاریخ سال رو بدونین.
  • فاز ماه : نمایشگر فاز ماه، فازهای ماه رو توی طول سال نشون میده.
  • مقاومت در برابر آب: ساعت های مقاوم در برابر آب لزوما ضد آب نیستن. سطوح مقاومت در برابر آب متفاوت هستش. از مقاومت در برابر پاشیدن آب و باران گرفته تا مناسب بودن برای غواصی (۱۰ ATM و ۲۰ ATM و ۳۰ATM)! اگه قصد دارین از ساعت تون برای شنا، غواصی، ورزش های آبی یا سایر فعالیت های دریایی استفاده کنین، باید ساعتی بخرین که مقاومت در برابر آب اون بالای ۵ ATM باشه.
  • زمان جهانی: خیلی از ساعت‌ها دارای چندین شماره منطقه زمانی توی صفحه اصلی هستن که به شما این امکان رو میدن که توی بعضی از شهرهای بزرگ جهان با یه نگاه متوجه بشین ساعت چند هستش. برای کسایی که مدام توی سفر هستن یا به طور مرتب با مردم کشورهای دیگه در حال ارتباطن یا حتی برای کسی که عزیزی رو توی یه کشور دیگه دارن، ایده آله.
  • صفحه‌های شب نما: اگه اغلب نیاز دارین که توی موقعیت‌های تاریک یا کم نور بدونین ساعت چند هستش، ممکنه صفحه‌گرد با نور پس‌زمینه یا عقربه‌های شب نما برای شما مناسب باشه.
  • آلارم: یه عملکرد زنگ هشدار به عنوان یه زنگ بیدارباش یا به عنوان یه هشدار برای یادآوری کاری که باید انجام بشه میتونه عالی باشه.

۴. عدم نگهداری صحیح از ساعت

اشتباه عدم نگهداری و سرویس درست و به موقع هنگام استفاده از ساعت مچی

هرچقدر هم که ساعت شما قوی باشه، خراب نشدنی نیستش. اگه به درستی به ساعت تون اهمیت ندین، عملکرد داخلیش در نهایت فرسوده میشه. ولی اگه از ساعت تون خوب نگهداری کنین یکی از معدود چیزهایی هستش که واقعاً ارزش خودش رو حفظ می کنه. پس مراقبت از ساعت نه تنها تضمین می کنه که ساعتی دارین کار می کنه و عالی به نظر می رسه، بلکه به شما امکان میده هر ساعت رو به عنوان یه سرمایه گذاری ببینین.

خیلی از تولیدکنندگان و فروشندگان ساعت خدمات تعمیر و نگهداری و حتی سرویس رو هم انجام میدن. منظور همون خدمات پس از فروش و گارانتی ساعت هستش. در غیر این صورت یه تعمیرگاه مستقل ساعت میتونه در صورت نیاز ساعت شما رو تعمیر کنه. البته همیشه بهتره ساعتتون رو به تعمیرگاه های معتبر بسپارین تا به بهترین شکل ممکن براتون سرویس یا تعمیر بشه.  همه ساعت‌های دیجی زمان با ضمانت اصالت کالا و گارانتی معتبر ارائه می‌شن و خیال شما رو برای چند سال اولبعد از خرید ساعت راحت میکنن.

سخن پایانی:

توی این مقاله ۴ اشتباه هنگام استفاده از ساعت مچی رو بهتون گفتیم. به نظر شما موقع استفاده از ساعت مچی چه اشتباهات دیگه ای میتونیم بکنیم؟ این زیر برامون بنویسین. راستی اگه دوست داشته باشین میتوینن مقاله بهترین روش تمیز کردن ساعت مچی و بند آن رو هم بخونین. دونستن این که ساعت تون رو چه جوری تمیز و مرتب نگه دارین، میتونه به عمر بیشتر و بهترش کمک کنه.

امیدوارم که این مقاله براتون مفید بوده باشه و با دوستاتون این مقاله رو به اشتراک بذارین.

اگه سوالی درباره هر برند ساعتی، خرید ساعت خاص یا تعمیرات یا هر سوال مرتبط به ساعت مچی داشتین، ما ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما هستیم. فقط کافیه به قسمت تماس با ما برین و سوالتونو از ما بپرسین. فراموش نکنین که فروشگاه دیجی زمان کلی ساعت های اصل و خاص داره که قطعا میتونین از بین اونا ساعت مورد علاقه خودتون رو پیدا کنین.

چند سوال مهم درباره استفاده از ساعت مچی:

خیر. برندهای مقرون به صرفه ای مثل کاسیو، کنت کول و … وجود دارند که با اینکه ساعت های خوب و با کیفیتی دارن ولی قیمت بالایی ندارندو برای همه افراد با توانایی مالی مختلف قابل خریداری هستن.

عملکرد های اضافی ساعت ها مثل کرنوگراف، نمایش تاریخ، صفحه و عقربه های شب نما، دو زمانه یا ساعت جهانی و … با توجه به نیاز های هر فرد میتواند قابل استفاده و مفید باشد. بهطور مثال برای فردی که مدام در حال تجارت و ارتباط با خارج از کشور است قطعا داشتن یک ساعت جهانی مفید و عالی است.

ساعت ها هم مانند همه لوازم نیاز به مراقبت دارند به طور مثال ساعت های مکانیکی هر چند سال یک بار باید سرویس شوند تا دقیق و منظم کار کنن یا ساعت های کوارتز هر چند وقت یا حتی چند سال یک بار با توجه به برند و مدل ساعت نیاز به تعویض باتری دارند. همچنین برای حفظ زیبایی و کارایی ساعت میتونین هر چند وقت یکبار ساعت تون رو مثل همه لوازم دیگری که استفاده میکنین تمیز و براق کنین.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک گذاری