ساعت مچی فندی، همه آنچه لازم است بدانید!
ساعت مچی فندی، همه آنچه لازم است بدانید!

توی این مقاله میخوایم درباره برند و ساعت مچی فندی باهاتون صحبت کنیم و هر چی که لازمه درباره این برند بدونین رو بهتون بگیم. شاید یه ساعت مچی فندی هدیه گرفته باشین یا دوست داشته باشین یه ساعت مچی فندی بخرین ولی اطلاعاتی درباره این برند و ساعتاش نداشته باشین. ما توی این مقاله همه چیز رو درباره این برند، به شما میگیم.

 

اول فکر میکنم بهتره یه تاریخچه از این برند بگیم و بعد هم درباره ساعت های این برند بهتون توضیحات تکمیلی بدیم و آخر هم ویژگی های این برند و ساعت هاشو به صورت خلاصه براتون لیست کنیم تا خیلی سریع بتونین اطلاعات خوبی از این برند به دست بیارین. پس بزن بریم!

تاریخچه برند فندی

برند فندی سال ۱۹۲۵ توی شهر رم ایتالیا توسط یه زوج به نام های آدل (Adele) و ادواردو (Edoardo) فندی تاسیس شد. این زوج ابتدا صاحب مغازه چرم فروشی کوچکی بودن. توی دهه ۱۹۳۰ این زوج تونستن تجارت خودشون رو گسترش بدن. به شکلی که قبل از اون رایج نبوده، لباس ‌های آزمایشی با خز‌های گران قیمت طراحی ‌کردن.

 

 یکی از اولین کارهای جدید فندی، دوختِ اینترسیو (Intreccio) بود که از نوارهای باریک پوست برای خلق اولین کیف‌ های چرمی نرم استفاده می ‌کرد و اون رو جایگزین مدرنی برای کیف‌ های چرمی سفت قدیمی میکرد.

 

با رشد کردن این خانه مد، توی دهه ی ۵۰، دختر های این خانواده، یعنی پائولا، آنا، فرانکا، کارلا و آلدا هم وارد شرکت شدن. هر کدوم از دختر های خانواده فندی با توجه به علاقه ای که داشتن مسئولیت های مختلفی رو توی فندی به عهده گرفتن و به مرور تونستن که اسم فندی رو سر زبون ها بندازن.

 

برند فندی

کارلا به سراغ کارهای تجاری فندی رفت؛ آنا، لاین محصولات چرم و پائولا لاین محصولات خز رو به عهده گرفت و فرانکا و آلدا هر کدوم روی ارتباط با مشتری و فروش کار کردن. اما بعد از مدتی فندی دچار ضعف شد و داشت به سمت ورشکستگی میرفت. توی سال ۱۹۶۵ خواهران فندی متوجه استعداد های طراح آلمانی، یعنی کارل لاگرفلد شدن و اون رو به استخدام فندی دراوردن.حضور کارل لاگرفلد باعث تحول عظیمی توی صنعت مد ایتالیا شد. با الگوهای جدیدتر، طرح ها و تکنیک‌های متفاوت و خزهای این برند رو با شیوه جدیدتر و جذاب‌تر به افراد جامعه ارائه داد.

 

کارل توی دهه ۶۰ لوگوی این برند رو که دوحرف بزرگ F برگشته هستش رو به تنهایی طراحی کرد. این لوگو نه تنها به‌عنوان نشان برند توی لباس‌ها استفاده میشد بلکه به‌تنهایی یه پترن هم محسوب میشد و این یکی از دلایل توی ذهن موندن نام این برند هستش. خیلی از مردم به اشتباه فکر میکنن که لوگوی فندی از اول اسم اون گرفته شده اما در اصل از کلمه ی خزهای باحال (Fun Furs) گرفته شده و به گفته ی خود لاگرفلد اون رو توی ۳ ثانیه طراحی کرده و از اون به عنوان الگو توی لباس ها هم استفاده کرده.

 

برند فندی

فندی برندی خیلی لوکس هستش که با ارزش ترین برند های جهان از جمله دیور و گوچی با اون رقابت می کنن. این برند نتیجه سخت کوشی، ظرافت، دقت نظر و البته خلاقیت طراحان اون هستش که در نهایت تبدیل به برندی شده که جهان رو دربرگرفته.

 

 تبلیغات این برند رو توی تمام نقاط جهان، از خیابان های رم گرفته تا دیوار بزرگ چین، میتونین ببینین. این برند لوکس هیچوقت برای متعجب کردم هوادارانش از پا نمی ایسته. مدل کمپین تبلیغاتی برند فندی برای پاییز ۲۰۱۶ کندال جنر، یکی از مشهور ترین چهره های سال بوده. طراحی این مجموعه رو هم کارل لاگرفلد، ستاره دنیای مد و فشن، به عهده گرفته.


از طرفداران پر و پا قرص این برند بین ستاره ها میتونیم به جنیفر لوپز، کامرون دیاز، کیت باسورث و کیم کاترال اشاره کنیم.

به طور کلی به هیچ عنوان از این برند قیمتی اقتصادی و پایین انتظار نداشته باشین. قیمت ساعت های مچی فندی از متوسط شروع شده و به قیمت هایی خیلی گرون ختم میشه. بعضی از کالکشن ها هم با بالا ترین قیمت ها به فروش میرسن.

 

 اگه به ساعت های لوکس علاقه مند هستین و بودجه ی شما محدود نیستش فندی یکی از بهترین انتخاب ها برای شما میتونه باشه. گرچه قیمت ساعت مچی های فندی بالا هستش اما ارزش خریدن رو دارن. کیفیت بی نظیر و طراحی های خاص این برند لوکس، قیمت اون رو توجیح میکنه. 

 ساعت مچی فندی

طراحی ساعت مچی فندی از مهد مد جهان یعنی ایتالیا سرچشمه می گیره. فندی توی ساعت‌های خودش هم حتی مولفه اصلی برندش رو فراموش نکرده؛ چرم‌هایی از پوست مار و تمساح که جلوه‌ای دیگه به این ساعت‌ها دادن.

 

مراقبت از ساعت مچی فندی آسون هستش. شما باید برای تمیز کردن ساعت خودتون شیوه های معمول و رایج رو انجام بدین. علاوه بر اون ساعت مچی فندی باید از میدان های مغناطیسی قوی و درجه حرارت خیلی بالا دور بمونن.

 

صفحه نمایش خیلی از ساعت های فندی گرد نیستش. این تفاوت باعث میشه که توجه همگان به این ساعت ها جلب بشه. فندی از جواهراتی مثل طلا و الماس برای لوکس تر جلوه کردن ساعت ها استفاده می کنه.

 

 ساعت های برند فندی توی کالکشن Crat Carats با با سنگ های قیمتی توی صفحه ی نمایش تزئین شدن. شما توی ساعت های این کالکشن میتونین با استفاده از تاج ساعت رنگ سنگ ها رو تغییر بدین. تا اینگونه به جای یه ساعت فندی همه فکر کنن که دو ساعت مچی خریداری کردین. 

 

توی کالکشن selleria برند فندی ساعت های مچی دارای بند چرم قابل تعویض هستن. این موضوع به شما امکان میده که با تعویض بند، ساعت خودتون رو رسمی تر یا اسپرت تر بکنین.

 

توی عکس پایین میتونین نمونه هایی از ساعت های برند فندی که  توی سایت هم موجودن رو ببینین.

انواع ساعت فندی

بعضی از ساعت مچی فندی دارای موتور کوارتز هستن. موتور های کوارتز با شارژ باتری کار می کنن. گرچه به علت کیفیت بالای ساعت های فندی شما چند سال یک بار نیاز به تعویض باتری دارین. بعضی دیگه از ساعت مچی فندی اما دارای موتور های اتوماتیک ان. این ساعت ها از انرژی مکانیکی استفاده می کنن. در نتیجه با حرکت دست شما ساعت شارژ میشن. شما هیچ وقت نیاز به تعویض باتری ندارین. به علاوه نگران تموم شدن شارژ ساعت خودتون هم نیستین. 

 

بعضی از ساعت مچی فندی دارای تاریخ شمار و کرنومتر هستن. با استفاده از کرنومتر شما میتونین زمان رو اندازه گیری کنین. ساعت مچی فندی بسته به مدلشان بین ۳۰ تا ۵۰ متر ضد آب هستن. بنابراین این ساعت ها به درد غواصی یا شنا نمی خورن. ما هم فکر نمیکنیم کسی قصد داشته باشه با یکی از لوکس ترین ساعت های جهان به غواصی بره!

 

کیفیت این ساعت ها به معنای واقعی کلمه بی نظیر هستش. استیل به کار رفته توی این ساعت ها ضد زنگ هستن. همچنین بند های چرم طبیعی فندی هم اکثرا از پوست مار و تمساح هستن. در نتیجه نگران پوسته پوسته شدن اونها نباشین. کیفیت بالای این ساعت ها به شما اجازه میده تا توی چندین سال اول حتی به تعویض باتری هم نیاز نداشته باشین. صفحه نمایش ساعت مچی فندی ساخته شده از یاقوت کبود هستش در نتیجه صفحه ی این ساعت ها نیز کیفیتی وصف ناشدنی دارن.

 

تموم ساعت های این برند ساخت سوئیس هستن که ضد آب و مقاوم در برابر دمای هوا و گرد و غبارن. این ساعت ها بهترین کیفیت رو داشته و با پیشرفته ترین تکنیک ها ساخته شدن. توی طول ساخت این محصول، تموم استانداردهای لازم رعایت شده و مشتریان میتونن تا ۲۴ ماه پس از خرید از گارانتی اون بهره ببرن.

خلاصه ای از برند ساعت مچی فندی

  • سال پایه گذاری برند فندی: سال ۱۹۲۵
  • اصالت برند ساعت مچی فندی: ایتالیا
  • کشور سازنده ساعت مچی فندی: سوئیس-ایتالیا
  • کشور سازنده موتور ساعت مچی فندی: سوئیس
  • کاربری ساعت مچی فندی: بیشتر مدل ها کلاسیک و مجلسی ولی ساعت هایی مناسب استفاده روزمره و اسپرت هم داره
  • ویژگی ساعت مچی فندی: برند لوکس و گرون قیمت، مدل ها دارای موتور کوارتز و اتوماتیک، بعضی از مدل ها دارای نگین برلیان، خیلی از مدل ها دارای گیفت (هدیه)، بیشتر مدل ها فاقد کرنوگراف، جنس شیشه همه مدل های ساعت سافایر و یا یاقوت کبود که ضدخش هستش، بعضی از مدل ها دارای نمایش تاریخ و شب نما، چرم به کار رفته توی مدل ها چرم طبیعی

چند سوال مهم درباره ساعت مچی برند فندی: 

ساعت مچی فندی اصالتا ایتالیایی ست ولی ساعت های این برند ساخت ایتالیا و سوئیس بوده و موتورهایشان هم ساخت سوئیس هستند.

ساعت های مچی برند فندی اکثرا کلاسیک، مجلسی و گران قیمت، لوکس بوده ولی ساعت های این برند برای استفاده روزمره و استایل اسپرت هم مناسب هستند. خیلی از مدل های ساعت های فندی دارای نگین برلیان بوده و بیشتر مدل ها فاقد کرنوگراف است. جنس شیشه همه مدل های ساعت سافایر و ضدخش هستند. چرم به کار رفته در مدل های مختلف ساعت چرم طبیعی ست و ساعت های این برند دارای موتور کوارتز هستند.

ساعت های مچی برند فندی جز ساعت های لوکس و گران قیمت بوده و رنج قیمتی حدود ۱۲ تا ۴۶ میلیون تومان دارند.

سخن آخر

حالا که تا آخر مقاله رو خوندین، پس معلومه حسابی جذب این برند خاص شدین. من یه پیشنهاد خوب براتون دارم، اگه دوست دارین مدل های موجود ساعت اورجینال برند فندی، توی بازار ایران رو ببینی و یکی از اون خوشگلارو بخری، روی اینجا کلیک کن.


اگه سوالی درباره هر برند ساعتی، خرید اون یا تعمیرات یا هر سوال مرتبط به ساعت مچی داشتین، ما ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما هستیم. فقط کافیه به قسمت تماس با ما برین و سوالتونو از ما بپرسین. پس منتظر چی هستین دست به کار بشین!

Facebook
Twitter
LinkedIn

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
اشتراک گذاری