ساعت مچی آلپینا، همه آنچه لازم است بدانید!
ساعت مچی آلپینا، همه آنچه لازم است بدانید!

توی این مقاله میخوایم درباره برند و ساعت مچی آلپینا باهاتون صحبت کنیم و هر چی که لازمه درباره این برند بدونین رو بهتون بگیم. شاید یه ساعت مچی آلپینا هدیه گرفته باشین یا دوست داشته باشین یه ساعت مچی آلپینا بخرین ولی اطلاعاتی درباره این برند و ساعتاش نداشته باشین. ما توی این مقاله همه چیز رو درباره این برند، به شما میگیم.

 

اول فکر میکنم بهتره یه تاریخچه از این برند بگیم و بعد هم درباره ساعت مچی آلپینا بهتون توضیحات تکمیلی بدیم و آخر هم ویژگی های این برند و ساعت هاشو به صورت خلاصه براتون لیست کنیم تا خیلی سریع بتونین اطلاعات خوبی از این برند به دست بیارین. پس بزن بریم!

تاریخچه برند آلپینا

توی سال ۱۸۸۳ شخصی به نام گوتلیب هاوزر، ساعت‌سازان مستقل سوئیسی رو جمع کرد و شرکت ساعت‌سازی سوئیسی آلپینا رو تاسیس کرد. به این ساعت‌سازان “آلپینیست” گفته میشد. هدف از تأسیس این شرکت و متحد کردن تولید کنندگان و تأمین کنندگان این بود که شیوه‌ی ساخت موتور ساعت و خود ساعت‌ها رو بهینه کنن. اما بعد از مدت کوتاهی، آلپینا تصمیم گرفت که کالیبرها و کرونومترهایش رو توی داخل شرکت خودش تولید کنه.

 

جیکوب استراب توی سال ۱۹۰۱ به منظور محافظت از کالیبرهای ۱۲ و ۱۹ خطی خودش که تا اون زمان نام‌گذاری نشده بودن، شرکت رو با نام تجاری “آلپینا” به ثبت رسوند. نام برند آلپینا برای اولین بار بر روی کالیبرها و ساعتهای با کیفیتی که توسط گوتلیب هاوزر تولید شده  بودن، قرار گرفت. او معتقد بود که کیفیت، استحکام، دقت و طراحی ساعت‌ مچی آلپینا به گونه‌ای هستش که توی سرتاسر دنیا با موفقیت بی‌نظیری روبرو میشه.

 

توی سال ۱۹۰۳ گوتلیب هاوزر به منظور توسعه‌ی بازار فروش ساعت‌ مچی آلپینا، به همراه پسرش به روسیه مسافرت کرد. هدف اونها از این سفر ۵۰ روزه این بود که جایگاهی توی سرزمین تزارها بدست بیارن. خوشبختانه این سفر با موفقیت به پایان رسید و وقتی که به خانه برگشتن، دفترشون پر از اسم مشتریهای جدید شده بود. پسر گوتلیب هاوزر توی سال ۱۹۵۵ گزارش این سفر رو نوشت. این سفرنامه با عنوان “از شهر بین تا آستراخان: ماجراهای سفر نماینده‌ی یه شرکت ساعت‌سازی سوئیسی به روسیه توی پنجاه سال قبل” منتشر شد.

تاریخچه برند ساعت آلپینا

این اتحادیه‌ توی سال ۱۹۰۸ و توی ۲۵امین سالگرد تأسیس شرکت آلپینا، نام برند آلپینا رو برای ساعت‌ها هم به ثبت رسوند. همچنین شرکت آلپینا توی همون سال، ساعت افسانه‌ای و متمایز خودش رو به اسم آلپاینر به بازار عرضه کرد. این شرکت توی سال ۱۹۱۰ یه مدل ساعت جیبی تولید کرد که به تقویم دائمی مجهز بود. تقویم دائمی توی اون زمان یکی از نقاط عطف ساعت‌سازی به شمار می‌رفت.

 

اولین ساعت کرنومتر آلپینا توی سال ۱۹۱۳ به بازار عرضه شد. این ساعت مچی آلپینا با کمک یه استاد سرشناس ساخته شده بود که توی زمینه‌ی تنظیمات دقیق ساعت‌ها فعالیت می‌کرد. این ساعت‌های کرنومتر خیلی گرون قیمت بودن، به همین دلیل به همراه یه گواهی ضمانت به فروش میرسیدن.

تاریخچه برند ساعت آلپینا

ساعت‌ مچی آلپینا توی سال ۱۹۲۰ توی بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه توی سرتاسر جهان به فروش میرسیدن، این رقم توی اون زمان واقعاً استثنایی بود. میشه گفت که ساعت مچی آلپینا یکی از اولین تولیدکنندگان ساعت‌های سوئیسی هستش. توی سال ۱۹۲۰ همزمان با پایان جنگ جهانی اول، حدود ۲۰۰۰ فروشنده توی سرتاسر اروپا ساعت‌ مچی آلپینا رو به فروش میرسونن. ساعت مچی آلپینا به لیسبون، آمستردام، کپنهاگ، لندن، استکهلم و حتی سانتیاگو هم صادر میشد. شرکت آلپینا توی سال ۱۹۲۱ به یکی از تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان ساعت‌های خلبانی نظامی تبدیل شد.

 

این شرکت توی سال ۱۹۳۳ اولین ساعت مچی آلپینا ی ورزشی خودش رو به بازار عرضه کرد. این ساعت که “Block Uhr” نام داشت، دارای یه بدنه‌ی محکم و تمام استیل بود و همچنین یه دسته‌ی کوک مخصوص آلپینا هم روی اون قرار گرفته بود. هاوزر همیشه دوست داشت که ساعت مچی آلپینا ایده آلی رو برای ورزشکاران، مهندسان، تکنسین ها و ماجراجویان، تهیه و تولید کنه. 

تاریخچه برند ساعت آلپینا

بخاطر همین اون توی سال ۱۹۳۸ ساعت مچی آلپینا ۴ رو به دنیا معرفی کرد. ساعت مچی آلپینا ۴، مفهوم ساعت‌های ورزشی رو دگرگون کرد چون به طرز قاطعانه‌ای نشون میداد که یه ساعت ورزشی واقعی باید این چهار ویژگی رو توی خودش داشته باشه: ضد مغناطیس، ضد ضربه، ضد آب و بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ.

 

توی سال ۱۹۵۳ برند آلپینا هفتادمین سالگرد این برند رو جشن گرفت و “ساعت مچی آلپینا ۷۰” رو با ۴ ویژگی ورزشی آلپینا و همچنین کالیبرهای ۵۹۲ و ۵۹۸ عرضه کرد. این ساعت همچنین دارای لوگوی طلایی روی صفحه بود و خیلی محبوب بود. امروزه میتونین این مدل ساعت مچی آلپینا رو توی حراجی با قیمت خیلی بالایی پیدا کنین که تقریبا میشه گفت قیمت تقریبی ۵۵۰۰۰ پوند داره! من شخصاً عاشق این ساعت هستم و اگه توانایی خریدش رو داشتم قطعاً اون رو به مجموعه ساعت های خودم اضافه می کردم.

 

توی سال ۱۹۵۹ ساعت مچی آلپینا ۴ کرونوگراف، که ساعت مچی ورزشی آلپینا با کرنوگراف تله متر بود عرضه شد. کرنوگراف تله‌متر ویژگی روی صفحه ساعت مچی هستش که به صاحب اون اجازه میده تا مسافت یه اسکی یا دویدن رو به طور تقریبی با استفاده از سرعت صوت اندازه‌گیری کنه. این ویژگی یه مکمل عالی برای یه ساعت ورزشی بود و توی فروش این نوع ساعت هم خیلی سروصدا کرد. توی این زمان آلپینا توی اوج فروش و محبوبیت خودش بود، دوستداران ساعت توی سراسر جهان ساعت مچی آلپینا رو خریداری می کردن و ساعت مچی آلپینا به عنوان یه معیار توی کیفیت و دقت شناخته میشد.

تاریخچه برند ساعت آلپینا

برند ساعت سازی آلپینا ساعت Diver خودش رو توی سال ۱۹۶۹ با اسم «۱۰ Seastrong» روانه بازار کرد و این مدل ساعت مچی آلپینا ساعت غواصی حرفه‌ای زمان خود بود. کالیبر این ساعت سیم پیچی داشت و نگین های a17 داشت. ۱۰ Seastrong دارای دو تاج بود که یکی زمان رفع فشار رو از طریق یه قاب چرخشی -۶۰ دقیقه تعیین می کرد و دیگری برای تنظیم زمان استفاده میشد. هر دو این تاج ها دارای مهر و موم های ضد آب بودن، اما عملکرد کرونوگراف توی زیر آب کار نمی کرد چون این امر باعث میشد آب وارد کارکرد داخلی ساعت بشه.

 

توی سال ۱۹۶۹ سیکو اولین ساعت مچی تجاری کوارتز جهان رو عرضه کرد و “بحران کوارتز” آغاز شد. این ضربه بزرگی برای آلپینا و همچنین خیلی از برندهای سوئیسی بود که تحت فشار شدید ژاپن مجبور به فروپاشی شدن. آلپینا شرکت خودش رو دوباره به سوئیس و آلمان کاهش داد. فقط به بازارهای این دو کشور فروش داشت. 

 

شرکت ساعت مچی آلپینا با وجود محبوبیت ساعت‌های تولید انبوه، همچنان به استانداردهای خودش توی تولید ساعت‌های مکانیکی پایبند موند.توی سال ۲۰۰۲، شرکت فردریک کنستانت که یه شرکت ساعت‌سازی سوئیسی توی شهر ژنو بود، شرکت آلپینا رو خریداری کرد. شرکت ساعت مچی آلپینا توی همون سال دوباره به موفقیت بازگشت و با وجود سختی‌های فراوانی که توی این مسیر کشیده بود، باز هم به میراث ساعت سازی خودش وفادار موند.

تاریخچه برند ساعت آلپینا

شرکت ساعت مچی آلپینا توی سال ۲۰۰۳، چهار مدل ساعت رو توی داخل خودش شرکت تولید کرد که اونها رو به چند ویژگی اضافه مجهز کرده بود. توی سال ۲۰۱۵، آلپینا ساعت مچی هوشمند هورولوجیکال (Horological) رو به بازار عرضه کرد، این ساعت سوئیسی به اینترنت متصل میشد و یه نمایشگر ساعت آنالوگ داشت، همچنین به قابلیت شمارش و اندازه‌گیری فعالیت‌ها هم مجهز بود.

 

شرکت ساعت مچی آلپینا توی همون سال یه کالیبر جدید رو توی داخل شرکتش تولید کرد، این موتور با نام “AL-760 Automatic Flyback” شناخته میشد. مکانیسم فِلای‌بَک این موتور با فناوری “فلای‌بک مستقیم” که توسط آلپینا اختراع و ثبت شده، کار می‌کنه. این فناوری جدید باعث میشه که قابلیت اطمینان و مقاومت مکانیسم فلای‌بک افزایش پیدا کنه.

 

توی سال ۲۰۱۷، شرکت سیتیزن واقع توی توکیوی ژاپن، شرکت آلپینا و همچنین شرکت فردریک کنستانت رو خریداری کرد. توی سال ۲۰۱۸، آلپینا گزارش داد که از زمان خریداری‌اش توسط شرکت سیتیزن ۳۵% افزایش فروش داشته.

 ساعت مچی آلپینا

ساعت‌ مچی آلپینا واقعاً استثنایی هستش. این ساعت‌ها ظاهر فوق‌العاده چشمگیر و جذابی دارن و دقتشون هم واقعاً بالا هستش. اما ماجرا به همین‌جا ختم نمیشه، آلپینا تضمین می‌کنه که تموم ساعت‌هایش از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردارن و اونقدر محکم هستن که حتی توی فعالیت‌های ورزشی خیلی شدید هم دوام میارن.

 

شاید ساعت مچی آلپینا توی مقایسه با بقیه برندهای سوئیسی و به ویژه برندهای پرفروشی که به شدت بر تبلیغات شبکه‌های اجتماعی تکیه کردن، از محبوبیت کمتری برخوردار باشه اما این برند به همه ثابت کرده که موتور‌های ساعت‌هایش رو توی داخل کارخانه‌ی خودش تولید می‌کنه و همیشه به این امر پایبند مونده. درسته که این شرکت توی تولید ساعت‌هایش از تکنولوژی‌های جدید بهره گرفته اما همچنان به تاریخچه‌ی ساعت‌سازی خودش وفادار مونده و ساعت‌هایش رو با کیفیت، دقت و استحکام تولید می‌کنه.

 

قبل از اینکه ساعت‌های ورزشی آلپینا به بازار عرضه بشه باید تحت آزمایش‌های سخت‌گیرانه‌ای قرار بگیره تا دقت و زیبایی اونها تضمین بشه و اطمینان حاصل بشه که ساعت‌هاش مطابق با استانداردهای آلپینا باشه و بتونه توی زندگی روزمره و توی فعالیت‌های شدید ورزشی دوام بیاوره. توی فرایند تولید این ساعت‌ها هیچ راه میان‌بری وجود نداره.

 

ساعت سازان آلپینیست که توی زمینه‌ی تخصصی خودشون آموزش‌های فراوانی دیدن، مسئول انجام این آزمایش‌ها هستن. این آلپینیست ها فقط کارمندان معمولی نیستن، بلکه هنرمندانی هستن که به ساخت ساعت‌ها علاقه‌ی زیادی دارن. در نتیجه میشه گفت ساعت‌ مچی آلپینا با عشق ساخته میشه.

ساعت آلپینا

ساعت‌های آلپینا نسبت به سایر برندها برجسته‌تر هستن و بیشتر به چشم میان، علتش اینه که شرکت آلپینا نسبت به مرغوبیت محصولاتش متعهده و ساعت‌هایش رو با کیفیت فوق‌العاده بالایی تولید می‌کنه.

 

درسته که آلپینا توی ساخت ساعت‌هایش از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نظیر کامپیوترها، دستگاه‌های لیزری، فناوری نانو و میکروسکوپ‌های فوق پیشرفته استفاده می‌کنه، اما هنوز هم فرایند مونتاژ قطعات ساعت‌ها به وسیله‌ی دست انجام میشه. فرقی نداره که ساعت‌ها اتوماتیک هستن یا موتور مکانیکی پیچیده‌ای دارن، توی هر دو صورت یه تکنسین با روپوش سفید آزمایشگاهی توی یه محیط بدون گرد و غبار و کنترل شده، قطعات ساعت رو توی کنار یکدیگر قرار میده.

 

آلپینا توی تولید بهترین ساعت‌های سوئیسی، به میراث خودش وفادار مونده و توی این مسیر به طور مداوم از جدیدترین تجهیزات کمک می‌گیره و فرایندهای نوآورانه و جدیدی رو توسعه میده. بدین ترتیب، ساعت‌های ورزشی حرفه‌ای و نوآورانه‌ی بیشتری رو توی داخل شرکتش تولید می‌کنه.

 

آلپینا برای افرادی که به دنبال ساعت‌های محکم و در عین حال دقیق هستن، به گزینه‌ی محبوبی تبدیل شده. ورزشکاران و غواصان حرفه‌ای، ماجراجویان و حتی خلبانان، نمونه‌هایی از این افراد هستن.

 

درسته که انواع ساعت‌ مچی آلپینا خیلی محکم هستش، اما به گونه‌ای طراحی شدن که توی موقعیت‌های اجتماعی هم قابل استفادن. یعنی شما میتونین یه ساعت زیبا و فانتزی داشته باشین اما هیچ کس متوجه نشه که اون ساعت آلپینا یه ساعت ورزشی هستش. اگه دنبال ساعت‌های “لوکس اما مقرون به صرفه” هستین باید بدونین که ساعت‌ آلپینا با وجود کیفیت برتر و ظرافت و دقت فوق‌العاده‌‌شون، خیلی ارزون‌تر از برندهای لوکس سوئیسی هستن.

ساعت آلپینا

ساعت مچی آلپینا توی لیست “بهترین ساعت‌های اتوماتیک ارزون قیمت” قرار گرفته. البته شاید خیلی‌ها ساعت‌های آلپینا رو “مقرون به صرفه” ندونن. اما با توجه به کیفیت و میراث سوئیسی ساعت‌های آلپینا و همچنین با توجه به قیمت برندهای مشابه، می‌تونین ببینین که قیمت بعضی از ساعت‌های آلپینا از چند صد دلار شروع میشه. اگرچه که ساعت‌های آلپینا نمیتونن به اندازه‌ی بقیه برندهای لوکس سوئیسی، ارزش خودشون رو توی گذر زمان حفظ کنن. اما می‌تونن با برندهایی مثل همیلتون،  مون بلان،  اوریس،  امگا  و  تگ هویر به رقابت بپردازن.

 

آلپینا رو معمولا هم‌رده‌ی برندهایی قرار میدن که جزو محبوب‌ترین‌های سوئیس نیستن، اما باز هم به عنوان معیار و شاخص ساعت‌سازی سوئیس در نظر گرفته میشن. ارتباط نزدیک آلپینا با شرکت “فردریک کنستانت” باعث شده که ساعت‌دوستان ارزش زیادی برای اون قائل بشن. چون این شرکت به تاریخچه‌ی غنی و ظرافت کلاسیک ساعت‌هایش معروف هستش.

 

۱۳۵ سال حضور توی صنعت ساعت‌سازی خودش گویای خیلی چیزها هستش. همچنین با وجود اینکه برند آلپینا از بحران کوارتز عبور کرده اما توی این مسیر به هیچ وجه از اصول خودش کوتاه نیومده. ساعت‌های آلپینا خیلی فراتر از خوب هستن. در واقع بهتره که این ساعت‌ها رو با عناوین نمادین، افسانه‌ای، نوآورانه و حتی انقلابی، توصیف کنیم. دقت و کیفیت ساعت‌های آلپینا اونقدر بالا هستش که حتی نباید به اون شک کنین و درموردش سؤال بپرسین. توی طول سال‌ها، دهه‌ها و حتی چندین قرنی که این برند ساعت‌سازی سوئیسی فعالیت کرده، همیشه بر اصول آلپینیست خودش پایبند بوده.

 

البته از آنجایی که اخیراً برندهای سوئیسی جدیدی وارد بازار شدن، بنظر می‌رسه که آلپینا داره جایگاهشو از دست میده. کسانی که ساعت‌ آلپینا رو خریداری کردن، به جز وصف خوبی‌های اون و مخصوصاً موتور ساعت که توی خود کارخانه تولید شده، چیزی برای گفتن ندارن. آلپینا در هر صورت به تولید ساعت‌های نوآورانه‌ی خودش ادامه میده و دقت، زیبایی و کیفیت رو با قیمتی منطقی به خریدارانش عرضه می‌کنه.

 

توی عکس پایین میتونین نمونه هایی از ساعت های برند آلپینا که  توی سایت هم موجودن رو ببینین.

انواع ساعت آلپینا

تموم ساعت‌های آلپینا دارای ضمانت ۲ ساله هستن که تمام نواقص تولید که توی زمان استفاده‌ی عادی بروز پیدا می‌کنن رو تحت پوشش خودش قرار میده. همچنین اگه بخش خدمات فنی شرکت بین‌المللی آلپینا تأیید کنه که مشکل به وجود آمده ناشی از یه خطای تولید هستش، در این صورت این شرکت قطعات معیوب رو بدون دریافت هیچ هزینه‌ای تعویض می‌کنه. البته این موضوع فقط زمانی صدق می‌کنه که یه ضمانت‌نامه‌ی معتبر که توسط یه فروشنده‌ی مورد تأیید آلپینا به مهر و امضاء در آمده رو به شرکت ارائه بدین.

 

همچنین ضمانت‌نامه‌ی بین‌المللی آلپینا فقط به ساعت‌هایی تعلق می‌گیره که از فروشنده‌ها معتبر و مورد تأیید آلپینا خریداری شده باشن. همچنین برای تعمیر ساعت خودتون حتماً باید به یه مرکز تعمیر مورد تأیید آلپینا مراجعه کنین. در غیر این صورت ضمانت‌نامه‌ی بین‌المللی شما باطل میشه.

خلاصه ای از برند ساعت مچی آلپینا

  • سال پایه گذاری برند آلپینا: سال ۱۸۸۳
  • اصالت برند ساعت مچی آلپینا: سوئیس
  • کشور سازنده ساعت مچی آلپینا: سوئیس
  • کشور سازنده موتور ساعت مچی آلپینا: سوئیس
  • کاربری ساعت مچی آلپینا: معمولا اسپرت
  • ویژگی ساعت مچی آلپینا: برند تا حدودی مقرون به صرفه در مقابل کیفیت و ویژگی های مدل های ساعت، دارای ساعت های ورزشی مناسب ورزشکاران، غواصان، خلبانان و ماجراجویان، موتور ساعت ها کوارتز و اتوماتیک، برخی از مدل ها دارای نگین برلیان و لوکس و گرون قیمت، جنس شیشه همه مدل های ساعت سافایر و ضدخش، بیشتر مدل ها دارای نمایش تاریخ و شب نما، بعضی از مدل ها هوشمند، تعداد کمی از مدل ها مناسب برای بانوان و بیشتر مدل ها اسپرت و مناسب برای آقایان هستش، دارای انواع جنس بند و رنگ های مختلف برای هر نوع سلیقه

چند سوال مهم درباره ساعت مچی برند آلپینا: 

ساعت مچی آلپینا اصالتا سوئیسی ست و ساعت های این برند و موتورشان هم ساخت سوئیس هستند.

ساعت های مچی برند آلپینا اسپرت و ورزشی بوده و مناسب ورزشکاران، غواصان، خلبانان و ماجراجویان هستند. ساعت های این برند دارای موتور کوارتز و اتوماتیک بوده و دارای امکاناتی مثل نمایش تاریخ و شب نما و هوشمند است و جنس شیشه همه مدل های ساعت سافایر و ضدخش هستند.

ساعت های مچی برند آلپینا جز ساعت های متوسط تا گران قیمت بوده و رنج قیمتی حدود ۱۶ تا ۶۶ میلیون تومان دارند.

سخن آخر

حالا که تا آخر مقاله رو خوندین، پس معلومه حسابی جذب این برند خاص شدین. من یه پیشنهاد خوب براتون دارم، اگه دوست دارین مدل های موجود ساعت اورجینال برند آلپینا، توی بازار ایران رو ببینی و یکی از اون خوشگلارو بخری، روی اینجا کلیک کن.


اگه سوالی درباره هر برند ساعتی، خرید اون یا تعمیرات یا هر سوال مرتبط به ساعت مچی داشتین، ما ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما هستیم. فقط کافیه به قسمت تماس با ما برین و سوالتونو از ما بپرسین. پس منتظر چی هستین دست به کار بشین!

Facebook
Twitter
LinkedIn

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
اشتراک گذاری