گرانترین ساعت دنیا؛ آشنایی با 10 ساعت لوکس
گرانترین ساعت دنیا؛ آشنایی با 10 ساعت لوکس

اگه کلمه ای مترادف با ساعت های لوکس باشه، ساعت های گران هستش. هیجان‌انگیزترین، انحصاری‌ترین و شگفت‌انگیزترین ساعت‌های جهان، ساعت های چند میلیون دلاری هستن که قراره توی مجموعه‌های خصوصی به‌شدت محافظت‌شده، اگه نگیم موزه‌ها، سر در بیارن. چون که به اونا Houte Horlogerie  (واژه ای فرانسوی که توی انگلیسی به معنی هنر ساعت سازیه. از این واژه برای متمایز کردن انواع ساعت یا ساعت سازانی به کار میره که نسبت به سایرین دارای مهارت بالایی توی زمینه طراحی ساعت هستن و همچنین توی تولید از خودشون نوع آوری های تخصصی بروز میدن.) میگن.

ساعت‌های خلبانی، ساعت‌های غواصی، ساعت‌های ورزشی و ساعت‌های روزمره ،عالی توی دنیا وجود داره. اما گرانترین ساعت دنیا توی کلاس خودشون قرار میگیرن. به نظر میرسه دلیل وجودی اونا شکستن رکوردهای جهانی، جلب نظر کلکسیونرهای برتر و تشویق میلیونرها و میلیاردرها، اعضای خانواده های سلطنتی و مشهورترین افراد هالیوود هستش که جیب خودشون رو با خرید گرانترین ساعت دنیا خالی کنن.

این ساعت‌ها که از گران‌ترین برندهای ساعت توی دنیا هستن (مثلاً Patek Philippe، Rolex، Chopard، و Vacheron Constantin)، با مهندسی نفیس، طراحی عالی، سنگ‌های قیمتی، فلزات گرانبها، ذهن هر کسی رو که حتی به ساعت‌ها علاقه‌مند هم نباشه به خودش درگیر می کنه. همچنین خیلی از اونها نسخه های تک یا محدود هستن.

پس اگه می خواین گرانترین ساعت دنیا رو با قیمت اون بشناسین به خوندن این مقاله ادامه بدین. ما از قیمت‌های تعدیل‌شده برای فهرست گرانترین ساعت دنیا که تا به حال فروخته شدن، استفاده کردیم، بنابراین می‌دونین که اگه امروز به بازار عرضه بشن، ارزش این ساعت‌ها چقدر خواهد بود..

فهرست ما از گرانترین ساعت دنیاا (که خیلی از اونا نادرترین ساعت‌های جهان هستن) شامل طیف وسیعی از ساعت‌ها، از ساعت‌های جیبی قدیمی گرفته تا ساعت‌هایی شبیه به جواهرات لوکس هستش. مطمئناً، ممکنه در حال حاضر نتونین هیچ کدوم از اونا رو بخرین اما دیدن اونا چه ضرری داره؟

رتبه اول گرانترین ساعت دنیا: Graff Diamonds Hallucination |  پنجاه و پنج میلیون دلار ($۵۵ million)

رتبه اول گرانترین ساعت دنیا: Graff Diamonds Hallucination

گرانترین ساعتی که تا به حال ساخته شده (رتبه اول گرانترین ساعت دنیا)، از ساخته های Graff Diamonds هستش. همونطور که از اسمش پیداس، واقعاً نفس گیر و فوق العاده و خارق العاده اس.

The Halucination با مجموعه ای از ۱۱۰ قیراط الماس های رنگی مختلف توی طیفی از برش های مختلف هستش که توی یه دستبند پلاتین قرار گرفته و ارزش بی مثالش به دنیای Horlogerie نشون میده. با دیدن این ساعت تقریباً تا جایی که ممکنه از یه ساعت تاکتیکی دور میشین. با این همه زرق و برق و جواهر فراموش کردن قابلیت‌های زمان‌سنجی ساعت هم کار آسونیه، اما با این حال یه صفحه کوچک توی مرکز اون همه درخشش وجود داره که زمان رو بهتون نشون میده.

Hallucination نقطه اوج هزاران ساعت، کار تیمی از طراحان، گوهرشناسان و صنعتگران متخصص هستش که برای اولین بار توی Baselworld توی سال ۲۰۱۴، با قیمت فوق‌العاده ۵۵ میلیون دلاری رونمایی شد..

بهترین برای: یه منظره درخشان و حسی که مطمئناً احساس یک میلیون دلار رو توی شما ایجاد می کنه.

تاریخ تولید: ۲۰۱۴
متریال: پلاتین
مکانیزم موتور: کوارتز
جزئیات فروش: www.graff.com

 

رتبه دوم گرانترین ساعت دنیا: Graff Diamonds The Fascination |  چهل میلیون دلار ($۴۰ million)

رتبه دوم گرانترین ساعت دنیا: Graff Diamonds The Fascination

The Fascination که رتبه دوم رو توی فهرست گرانترین ساعت‌ دنیا به خود اختصاص داده، اثر Graff Diamonds، یه برند جواهرساز بریتانیایی هستش که به خاطر خرید بعضی از معروف‌ترین الماس‌های جهان شناخته میشه.

The Fascination نه تنها شاهکاری از مهارت های ساعت شناسی هستش، بلکه نمایشی بی نظیر از تسلط بر الماسه. این ساعت از ۱۵۲.۹۶ قیراط الماس سفید و صفحه الماس گلابی شکل ۳۸ قیراط توی وسط تشکیل شده که میتونه اون رو به عنوان حلقه هم استفاده کرد. یه ساعت تبدیل‌پذیر به معنای یه تیر و دو نشونه هستش.

بهترین برای: سنگ گرانبها و جواهرات فراوان برای ولخرج های بزرگ با میل به خرید.

 

تاریخ تولید:۲۰۱۵
جزئیات فروش:www.graff.com

 

رتبه سوم گرانترین ساعت دنیا: Patek Philippe Grandmaster Chime Ref. 6300A-010 |  سی و یک میلیون دلار ($۳۱ million)

رتبه سوم گرانترین ساعت دنیا: Patek Philippe Grandmaster Chime Ref. 6300A-010

اگه می خواین ۳۱ میلیون دلار برای یه ساعت خرج کنین، این یه امتیازه که بدونین به قیمت یکی دو تا ساعت میگیرین. این ساعت دارای دو صفحه یکی در جلو و دیگری در پشت هستش.

گرانترین ساعت پتک (رتبه سوم گرانترین ساعت دنیا) که تا به حال فروخته شده، Grandmaster Chime دارای ۲۰ ویژگی مختلف هستش، از جمله پنج حالت مختلف زنگ (اسمشم بخاطر همینه)، و همچنین زنگ هشدار صوتی و تکرار کننده تاریخ. هر دو صفحه دارای opaline آبی با اعداد طلایی و صفحه مدرج طلایی ۱۸ عیار هستن. قاب از طلای سفید و بند اون از چرم تمساح آبی سرمه ای ساخته شده.

بهترین برای: بیدار شدن از خواب با صدای سومین ساعت گران قیمت دنیا.

 

تاریخ تولید:۲۰۱۹
اندازه قاب:۴۷.۷ mm
متریال:طلای سفید
مکانیزم موتور:دستی
تاریخ حراج:۹th November 2019
خانه حراج:Christie’s
محل حراج:Geneva
جزئیات فروش:www.patek.com

 

رتبه چهارم گرانترین ساعت دنیا: Breguet Grande Complication Marie Antoinette |  سی میلیون دلار ($۳۰ million)

رتبه چهارم گرانترین ساعت دنیا: Breguet Grande Complication Marie Antoinette

افسانه ها حاکی از اینه که این ساعت اول برای ملکه نمادین فرانسوی و طرفدار بهترین چیزهای زندگی، ماری آنتوانت بوده که توسط یکی از عاشقانش سفارش داده شده. ساخت این قطعه استثنایی حدود ۴۰ سال طول کشیده و اون قبل از تکمیل این ساعت اعدام شد و فقط به رمانتیک بودن و معمایی بودن این ساعت تاریخی اضافه کرد.

این ساعت محصور توی طلا، شامل هر ویژگی هستش که توی اون زمان وجود داشته، از جمله تقویم دائمی و دماسنج. این ساعت بعد از دزدیده شدن توی اواخر دهه ۱۹۰۰، در حال حاضر توی موزه لس آنجلس مایر هستش، اما برای کسانی که ۳۰ میلیون دلار دارن در دسترسه.

بهترین برای: ساعتی افسانه ای با داستانی جذاب پشت آن.

 

تاریخ تولید:۱۸۲۷
اندازه قاب:۶۳ mm
متریال:طلا
مکانیزم موتور:اتوماتیک
جزئیات فروش:www.breguet.com

 

رتبه پنجم گرانترین ساعت دنیا: Jaeger-LeCoultre Joaillerie 101 Manchette |  بیست و شش میلیون دلار ($۲۶ million)

رتبه پنجم گرانترین ساعت دنیا: Jaeger-LeCoultre Joaillerie 101 Manchette

اگه به شما بگیم که برند درجه یک Jaeger-LeCoultre این ساعت پیچیده رو به عنوان هدیه ای برای کسی جز ملکه الیزابت دوم برای جشن گرفتن شصتمین سال سلطنتش ساخته، شما چه انتظاری از اون ساعت دارین.

در واقع، رتبه پنجم گرانترین ساعت دنیا، با مشخصات کاملا منحصر به فرد از طلای سفید ساخته شده و دارای مجموعه ای از الماس های به هم پیوسته و صیقلی هستش، به علاوه وجود موتور مینیاتوری ساعت (یکی از کوچکترین ساعت های جهان)، اونو شایسته استفاده توی اتاق های کاخ های تاریخی و توابع انحصاری دولتی کرده.

بهترین برای: اصلاحات مورد تایید سلطنتی از استادان ساعت مینیمالیستی.

 

تاریخ تولید:۲۰۱۲
متریال:طلای سفید
مکانیزم موتور:دستی
جزئیات فروش:www.jaeger-lecoultre.com

 

رتبه ششم گرانترین ساعت دنیا: Chopard 201-Carat |  بیست و پنج میلیون دلار ($۲۵ million)

رتبه ششم گرانترین ساعت دنیا: Chopard 201-Carat

شاید ظریف نباشه، اما این ساعت شوپارد مطمئناً فوق العاده اس. این ساعت ۲۵ میلیون دلاری با ۸۷۴ الماس (در مجموع ۲۰۱ قیراط) توی طیف وسیعی از رنگ‌های دیدنی، احتمالاً کار بزرگ ساعت‌ساز سوئیسی هستش که هم مورد علاقه مشهورترین و معروف ترین افراد و هم خانواده سلطنتی هستش.

بعضی از افراد به دلیل مهارت های مهندسی و فنی خودشون به ساعت های سطح بالا و گران قیمت گرایش دارن. این ساعت شوپارد با الماس صورتی ۱۵ قیراطی، الماس آبی ۱۲ قیراطی و الماس سفید ۱۱ قیراطی تزیین شده. اگه توانایی مالی دارین، پس چرا که نه؟ این دستبند جواهر نشان هستش که یک امتیاز اضافی داره و زمان رو هم نشون میده و اگر این مدل خاص شما نیستش، برای دیدن نمونه های بیشتر میتونین به مقاله بهترین ساعت های لوکس زنانه نگاهی بیندازین.

بهترین برای: تایید اینکه الماس به معنای واقعی کلمه بهترین دوست هر کسیه.

 

تاریخ تولید:۲۰۰۰
متریالطلای سفید و طلای زرد
جزئیات فروش:www.chopard.com

 

رتبه هفتم گرانترین ساعت دنیا: Patek Philippe Henry Graves Supercomplication |  بیست و شش میلیون دلار ($۲۶ million)

رتبه هفتم گرانترین ساعت دنیا: Patek Philippe Henry Graves Supercomplication

زمانی که ساعت سازی مجبور بود به جای محاسبات رایانه، به صنعتگران متکی باشه این ساعت جیبی طلایی Patek Philippe  توی ۷ سال توی سال ۱۹۳۳ برای یه بانکدار ثروتمند آمریکایی به نام هنری گریوز  طراحی و ساخته شده.

این ساعت یکی از گرانترین ساعت‌های جیبی جهان هستش که طیف چشمگیر ویژگی های اون شامل تقویم دائمی، تکرارکننده دقیقه‌ای با صدای زنگ وست مینستر، زمان طلوع و غروب خورشید، و نمودار آسمانی بر اساس آسمان شب که از خانه گریوز توی نیویورک هستش، میشه.

پس از یه جنگ مناقصه ۱۵ دقیقه ای بین بعضی از برترین کلکسیونرهای ساعت جهان، این ساعت پیچیده به یه پیشنهاد دهنده ناشناس فروخته شد. این ساعت قطعا یه افزودنی رویایی به کلکسیون هر کلکسیون دار ساعت جیبی هستش.

بهترین برای: ساعت جیبی برای رقابت با تمام ساعت های جیبی دنیا.

 

 

تاریخ تولید:۱۹۳۲
اندازه قاب۷۴ mm
متریالطلا
مکانیزم موتوردستی
تاریخ حراج:۱۱th November 2014
خانه حراج:Sotheby’s
محل حراج:Geneva
جزئیات فروش:www.sothebys.com

 

رتبه هشتم گرانترین ساعت دنیا: Rolex Paul Newman Daytona Ref. 6239 |  هجده و هفت میلیون دلار ($۱۸.۷ million)

رتبه هشتم گرانترین ساعت دنیا: Rolex Paul Newman Daytona Ref. 6239

پل نیومن، بازیگر و افسانه دلنواز هالیوود، به خاطر عشقش به ساعت‌های منحصر به فرد و به‌خاطر اینکه طرفدار اتومبیل‌های مسابقه‌ای بود، شهرت داشت. از این رو، وقتی که توی سال ۱۹۶۸ این ساعت رولکس رو خرید، همسرش جوآن وودارد (Joanne Woodard) عبارت Drive Carefully  رو روش حک کرد.

ساعت رولکس پل نیومن دیتونا Ref.6239 با صفحه غیرمعمول مشکی و کرم عجیب و غریب و سبک آرت دکو ظریفش، به غیر از علاقه مندان به ساعت، هر کسی که به یادگاری های هالیوودی علاقه مند هستش رو مجذوب خودش میکنه.

این حراج تنها ۱۲ دقیقه بطول کشید تا اینکه این ساعت از طریق تلفن به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته شد. جای تعجب نیست، با توجه به اینکه رولکس نه تنها مشهورترین شرکت ساعت سازی توی جهان هستش، بلکه یکی از مشهورترین برندهای لوکس هم هست.

بهترین برای: ساعت مورد تایید هالیوود با داستانی منحصر به فرد و فریبنده.

 

تاریخ تولید:۱۹۶۸
اندازه قاب۳۶.۵ mm
متریالاستیل ضدزنگ
مکانیزم موتور:دستی
تاریخ حراج:۲۶th October 2017
خانه حراج:Philipps
محل حراج:New York
جزئیات فروش:www.phillips.com

 

رتبه نهم گرانترین ساعت دنیا: Jacob & Co. Billionaire Watch |  هجده میلیون دلار ($۱۸ million)

رتبه نهم گرانترین ساعت دنیا: Jacob & Co. Billionaire Watch

ما توی این مقاله ۱۰ تا کمیاب ترین و گرانترین ساعت دنیا رو معرفی میکنیم و هیچ ساعت لوکسی تا به حال به اندازه ساعت میلیاردر Jacob & Co نامگذاری نشده.

مطمئناً ظاهرش هم مطابق با اسمش هستش و با ۱۸۹ قیراط الماس آکوشا پوشانده شده. فرم صفحه این ساعت اسکلتون هستش، به صورتی که میتونین حرکت پیچیده و دست ساز توربیلون رو که از ۱۶۷ عنصر و ۱۸ جواهر تشکیل شده، مشاهده کنین.

دستبند و صفحه به طور یکپارچه طراحی شده و از طلای سفید ۱۸ عیار ساخته شده، در حالی که نگین گل رز نهایی روی تاج، بسیار گران قیمت هستش. جای تعجب نیستش که فلوید می ودر (Floyd Mayweather) تصمیم به خرید اون گرفت.

بهترین برای: ساعتی که اون رو همونطور که هست میگن.

 

تاریخ تولید:۲۰۱۵
اندازه قاب۴۷.۵ mm
متریالطلای سفید ۱۸ عیار
مکانیزم موتوردستی
جزئیات فروش:www.jacobandco.com

رتبه دهم گرانترین ساعت دنیا: Patek Philippe Stainless Steel Ref. 1518 |  دوازده میلیون دلار ($۱۲ million)

رتبه دهم گرانترین ساعت دنیا: Patek Philippe Stainless Steel Ref. 1518

 

 

این ساعت بخشی از یه سری چهار تکه نسخه محدود هستش و جذابیت اصلی این ساعت خاص توی بدنه اون نهفته اس. این ساعت با بدنه ای از جنس استیل مرغوب ساخته شده و خودش رو از سایر ساعت های لوکس Patek Philippe که معمولاً از طلای زرد یا رزگلد ساخته شدن متمایز می کنه.

پاتک فیلیپ Ref.1518 که اولین بار توی سال ۱۹۴۱ معرفی شد، به عنوان اولین تقویم و کرنوگراف دائمی توی تاریخ، سرفصل های ساعت شناسی رو به خودش اختصاص داد (این یکی دیگر از دلایلیه که این ساعت کلکسیونرها رو تحت تاثیر قرار میده) و در حالی که ممکنه فکر کنین که فولاد ارزش ساعت رو کمتر از طلا می کنه، یافتن ساعت های گران قیمت با این ماده دشوار هستش. نادر بودن همیشه قیمت ها رو بالا میبره.

بهترین برای: اثبات اینکه فولاد ضد زنگ هم میتونه پیچیده و مورد توجه باشه.

 

تاریخ تولید:۱۹۴۳
اندازه قاب۳۵ mm
متریالاستیل مرغوب
مکانیزم موتوردستی
تاریخ حراج:۱۲th November 2016
خانه حراج:Phillips
مکان حراجGeneva
جزئیات فروش:www.phillips.com

 



سخن پایانی:

توی این مقاله ۱۰ تا از گرانترین ساعت دنیا رو بهتون معرفی کردیم. شاید بیشترمون پول خریدن یا حتی رفتن و دیدن یکی از این ساعت های جذابو نداشته باشیم اما خوبه که ببینیم و بدونیم که این ساعت ها چه جوری ان و چه مقدار قیمت گذاری شدن و چه ویژگی های دارن. امیدوارم از این مقاله خوشتون اومده باشه و لذت برده باشین و با دوستاتون به اشتراک بذاریدشون. به نظر شما کدومشون از همه جذاب تر بود؟؟

اگه سوالی درباره هر برند ساعتی، خرید ساعت خاص یا تعمیرات یا هر سوال مرتبط به ساعت مچی داشتین، ما ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما هستیم. فقط کافیه به قسمت تماس با ما برین و سوالتونو از ما بپرسین.

چند سوال مهم درباره گرانترین ساعت دنیا: 

شماره ۱ گرانترین ساعت دنیا، The Hallucination از Graff Diamonds است که ظاهراً ۵۵ میلیون دلار ارزش دارد. این ساعت کوارتز دارای ۱۱۰ قیراط الماس با رنگ های مختلف به همراه صفحه کوچک است و اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد.

گران‌ترین ساعت مردانه جهان، Patek Philippe Grandmaster Chime Ref 6300A-010. ساخته شده برای حراج خیریه Only Watch 2019 هستش، دارای دو صفحه، ۲۰ ویژگی است و از طلای سفید با بند تمساح آبی ساخته شده است.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
اشتراک گذاری