چه چیزی ساعت پتک فیلیپ را اینقدر ارزشمند می کند؟ | 7 دلیل برای موفقیت برند
چه چیزی ساعت پتک فیلیپ را اینقدر ارزشمند می کند؟ | 7 دلیل برای موفقیت برند

برند ساعت پتک فیلیپ یکی از قدیمی ترین شرکت های ساعت سازی سوئیسی است که بیش از ۱۸۰ سال ساعت تولید می کنه. توی تقریبا ۲۰۰ سال فعالیت ، پتک فیلیپ توی ساعت سازی مدرن پیشگام بوده. این برند توی تموم مدت مالکیت خصوصی خودش رو حفظ کرده و به یکی از معتبرترین نام ها توی ساعت سازی لوکس تبدیل شده. قبل از این که به دلایل موفقیت برند پتک فیلیپ بپردازیم خوبه که یه مختصری در مورد تاریخچه برند پتک فیلیپ بدونیم.

پتک فیلیپ: از ۱۸۳۹ تا امروز

پتک و فیلیپ موسسین برند پتک فیلیپ

با بازگشت به سال ۱۸۳۹، پتک فیلیپ ابتدا با اسم Patek, Czapek & Cie شروع به کار کرد. Antoine Patek و François Czapek با ساخت ساعت‌های جیبی برای خانواده سلطنتی و مفرهین جامعه کار خودشون رو آغاز کردن. پتک توی سال ۱۸۴۴ با آدرین فیلیپ ملاقات کرد، بعد از اینکه فیلیپ به خاطر سیستم سیم پیچی و تنظیم دستی خودش توی نمایشگاه صنعتی پاریس برنده مدال برنز شد.

توی سال ۱۸۴۵، Patek و Philippe برای ایجاد نام تجاری Patek Philippe به هم ملحق شدن، اما سال ۱۸۵۱ بود که این نام تجاری به طور رسمی Patek، Philippe و Cie نامگذاری شد. اونا شروع به ساخت ساعت های جیبی با استفاده از سیم پیچی و سیستم تنظیم دستی کردن که فیلیپ تجربه اونو داشت.

گسترش بین المللی برند پتک فیلیپ

توی سال ۱۸۵۱، علاوه بر تغییر نام برند، این سال پتک فیلیپ اولین گام رو برای گسترش خودش به ارمغان آورد. نه تنها پتک فیلیپ، ساعت های جیبی خودش رو توی نمایشگاه بزرگ لندن به نمایش گذاشت، بلکه ملکه ویکتوریا یه ساعت آویز با رزهای الماس روی مینای آبی خریداری کرد. پتک فیلیپ سابقه طولانی توی طراحی ساعت های زنانه داره.

ساعت پتک فیلیپ

یکی دیگه از رویدادهای قابل توجه که توی سال ۱۸۵۱ رخ داد، سفر پتک به ایالات متحده بود. او می خواست این برند رو توی سطح بین المللی گسترش بده. این سفر جاییه که اون با چارلز لوئیس تیفانی توی نیویورک ملاقات کرد و همکاری با Tiffany & Co رو آغاز کرد که هنوز هم این همکاری ادامه داره. Tiffany & Co تنها خرده‌فروشی توی آمریکاس که نامش روی شماره‌گیری پتک فیلیپ آمده.

پیشرفت فن آوری پتک فیلیپ
فیلیپ همیشه بیشتر توی جنبه فنی ساعت سازی بوده. توی سال ۱۸۶۳، اون اولین ساعت جیبی رو با یه توربیلون تولید کرد که برای خنثی کردن کشش گرانش توی حرکت و کمک به حفظ زمان دقیق طراحی شده بود. اون همچنین یه فنر اصلی لغزنده اختراع کرد که کشش رو توی زمانی که به طور کامل پیچ خورده از بین می بره و از شکستگی جلوگیری می کنه. حتی پس از مرگ پتک و فیلیپ، این برند همچنان بر روی توسعه مکانیزم‌ها و قطعات ساعت جدید تمرکز داره.

ساعت پتک فیلیپ مردانه

سایر اختراعاتی که پتک فیلیپ توی طول سالها ثبت کرده عبارتن از:

۱۸۸۱ – تنظیم کننده دقیق
۱۸۸۹ – مکانیسم تقویم دائمی
۱۹۰۲ – اولین کرنوگراف دوتایی
۱۹۴۹ – تعادل جیروماکس
۱۹۵۳ – مکانیزم خود سیم پیچ کالیبر ۱۲-۶۰۰ at
۱۹۵۹ – ساعت های منطقه زمانی
۱۹۷۷ – کالیبر اتوماتیک فوق نازک ۲۴۰
۱۹۸۶ – تقویم دائمی سکولار با تاریخ وارونه
۱۹۹۶ – مکانیزم تقویم سالانه
پتک فیلیپ بیش از ۱۰۰ حق ثبت اختراع مختلف رو برای صفحه ساعت، قاب و بست و سایر موارد ثبت کرده.

۷ دلیل برای موفقیت ساعت پتک فیلیپ:

پتک فیلیپ به طور کلی به عنوان برند برتر در بین تموم تولید کنندگان بزرگ ساعت سوئیسی در نظر گرفته میشه. چه جوری برند ساعت پتک فیلیپ به این موفقیت رسیده؟ رودیگر بوچر، مدیر تحریریه مجله  WatchTime، Chronos، هفت دلیل برای موفقیت ساعت پتک فیلیپ بیان می‌کنه که شامل موارد زیر میشه:

دلیل اول برای موفقیت ساعت پتک فیلیپ: تخصص

برند پتک فیلیپ بر هر جنبه ای از ساعت سازیش به خوبی تسلط داره. از پیچیدگی های “استاندارد” ساعت گرفته تا عملکردهایی مثل تقویم سالانه یا منطقه زمانی دوم  و کرنوگراف های چند ثانیه ای و … کاردست استادان حرفه ای و استفاده از ماشین آلات مدرن و پیشرفته هستش.

پتک فیلیپ 04

دلیل دوم برای موفقیت ساعت پتک فیلیپ: سنت

این سطح از تخصص رو قطعا نمیشه یه شبه به دست آورد. برند ساعت پتک فیلیپ  ۱۷۷ ساله که وجود داشته و در طول این مدت به طور مداوم ساعت تولید کرده که نتیجه اون تجربه بسیار زیادیه که از یه نسل از ساعت سازان به نسل دیگه منتقل میشه.

پتک فیلیپ 05

دلیل سوم برای موفقیت ساعت پتک فیلیپ: چشم انداز آینده

اگرچه ساعت پتک فیلیپ چنین سنت تاریخی داره، اما تولید اون به گذشته خودش وابسته نیستش. از یه طرف، این شرکت ارزش های هنر سنتی ساعت سازی رو حفظ می کنه و در عین حال سرمایه گذاری زیادی توی استفاده از مواد، فناوری ها و روش های جدید تولید می کنه. این برند همچنین انتخابی آگاهانه برای ایجاد طرح‌های جدید مثل ساعت خلبانی ۲۰۱۵، Calatrava Pilot Travel Time داشته.

پتک فیلیپ 06

دلیل چهارم برای موفقیت ساعت پتک فیلیپ: کیفیت

کیفیت با ارزش ترین هدف ساعت پتک فیلیپ هستش. کل شرکت برای پشتیبانی از این هدف کار میکنه. با معرفی Patek Philippe Seal توی سال ۲۰۰۸، این شرکت استانداردهای سفت و سختی رو اعمال کرد که اغلب از استانداردهای عادی این صنعت فراتر میره. اما تعهد به کیفیت فقط درباره خود ساعت ها صدق نمی کنه. برند ساعت پتک فیلیپ بالاترین استانداردها رو برای آموزش کارمندانش در نظر میگیره ( از ساعت ساز گرفته تا فروشنده). این برند همچنین پشتیبانی عالی بعد از فروش داره.

پتک فیلیپ 07

دلیل پنجم برای موفقیت ساعت پتک فیلیپ: شرکت خانوادگی

برند ساعت پتک فیلیپ توی سال ۱۸۳۹ شروع به کار کرد و برای بیش از ۸۰ سال توسط خانواده Stern رهبری می شد و مالکیت اون اکنون توی نسل چهارم خودش هستش. این امر درجه بالایی از ثبات توی فلسفه و سیاست های شرکت رو نشون میده. همچنین امکان تغییر فلسفه و سیاست های شرکت رو توسط مدیریت غیر ممکن می کنه، بنابراین مسیر موفقیت قطعا برای این برند ادامه خواهد داشت. این امر پایداری رو تضمین می کنه.

پتک فیلیپ 08

دلیل ششم برای موفقیت ساعت پتک فیلیپ: ارزش

هر کسی که یه ساعت پتک فیلیپ می‌خره می‌دونه که اگه بخواهد بعدا میتونه اون رو بفروشه، احتمالاً هیچ ضرری هم نمیکنه و تازه ممکنه که ارزش ساعت توی طول زمان افزایش هم پیدا کنه، اگرچه هیچ راهی برای پیش بینی این موارد وجود نداره. اما این یه واقعیت اطمینان‌بخشه. البته هیچ کسی زمان خرید ساعت به فروش اون فکر نمیکنه و سعی میکنه از خریدش توی اون زمان لذت ببره.

پتک فیلیپ 09

دلیل هفتم برای موفقیت ساعت پتک فیلیپ: طراحی عالی

کیفیت طراحی ساعت های این برند توی فرآیند ساخت، هم از نظر تکنیک و هم سبک بالاس. حدود ۴۰ تا ۶۰ گام برای طراحی، قطعات نامشخصی مثل چرخ تعادل ساعت مورد نیازه. فرآیندهای هنری مثل رنگ آمیزی مینا، حکاکی فوق العاده ظریف، چیدمان سنگ های قیمتی و منبت نقش بسزایی توی طراحی ساعت دارن.

پتک فیلیپ 10

سخن پایانی:

چه یه کلکسیونر مشتاق ساعت باشین، چه به فکر ساختن یه مجموعه یا فقط به دنبال ساعتی روزمره هستین که زمان به درستی نشون بده، یه ساعت پتک فیلیپ انتخاب عالی هستش و در عین حال ارزشش رو تا آخر عمر حفظ کنه.

این ساعت‌های نمادین مچ افراد مشهور و سیاستمداران رو زیبا می‌کنه و بسیار بادوام و با کیفیت هستن که می‌توان اونها رو توی هر موقعیتی استفاده کرد. این یکی از برندهای ساعت هستش که همیشه با دقت و دوام بالا ساعت هاش رو طراحی کرده و توی این زمینه پیشرو بوده.

شما نظرتون چیه؟ ساعت پتک فیلیپ رو چه جوری میبینین؟ امیدوارم از این مقاله خوشتون اومده باشه و لذت برده باشین و با دوستاتون به اشتراک بذاریدشون. اگه سوالی درباره هر برند ساعتی، خرید ساعت خاص یا تعمیرات یا هر سوال مرتبط به ساعت مچی داشتین، ما ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما هستیم. فقط کافیه به قسمت تماس با ما برین و سوالتونو از ما بپرسین. فراموش نکنین که فروشگاه دیجی زمان کلی ساعت های اصل و خاص داره که قطعا میتونین از بین اونا ساعت مورد علاقه خودتون رو پیدا کنین.

چند سوال مهم درباره برند ساعت پتک فیلیپ: 

تشخیص ساعت مچی اصل پتک فیلیپ کار آسانی نیست ولی با کمک چک کردن کد رفرانس و بررسی لوگو و ظاهر ساعت مچی، چک کردن ویژگی و امکانات ساعت، بررسی گارانتی بین المللی آن، بررسی قیمت و خرید از نمایندگان رسمی برند میتوان تا حدودی از اصل بودن آن اطمینان حاصل کرد.

در حال حاضر باارزش‌ترین ساعت پتک فیلیپ مدل ۵۹۰۵ است که یکی از گرانترین ساعت مچی پتک فیلیپ به حساب می آید. که دارای یک بدنه فولادی ضدزنگ است.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک گذاری