آیا برند ساعت مچی کاسیو یک برند لوکس است؟ + معرفی کالکشن های کاسیو
آیا برند ساعت مچی کاسیو یک برند لوکس است؟ + معرفی کالکشن های کاسیو

وقتی صحبت از برندهای ساعت ژاپنی (یا حتی کل آسیا) میشه، تعداد زیادی برند وجود ندارن که بتونن از نظر شناخت جهانی و سهم بازار با برند ساعت مچی کاسیو رقابت کنن.

این شرکت از سال ۱۹۴۶ وجود داشته و بیشتر به خاطر ساعت های مقرون به صرفه و در عین حال قابل اعتماد خودش شناخته شده هستش.

برند ساعت مچی کاسیو توی زمینه ساعت سازی یه کارخونه واقعیه و مجموعه وسیعی از ساعت ها رو برای مردان و زنان ارائه میده. چه به دنبال یه طراحی ساده و شیک باشین یا دنبال چیزی که پر زرق و برق و چشم نواز باشه، به احتمال زیاد کاسیو ساعتی داره که مطابق با سلیقه شما باشه و چون این برند توی تموم رنج قیمتی ساعت داره. می‌تونین مطمئن باشین که یه ساعت مچی کاسیو مناسب شما و سلیقتون و همچنین بودجتون وجود داره.

جای بحث نداره که برند ساعت مچی کاسیو در مقابل هزینه ای که دریافت میکنه، ساعت مچی عالی به مشتری میده. اما میتونیم به برند ساعت مچی کاسیو به عنوان یه برند لوکس اشاره کنیم؟

خوب، ما این مقاله رو نوشتیم تا جواب این سوال رو با جزئیات بهتون میدم. پس، بدون بحث بیشتر، بیایین شروع کنیم.

برند لوکس ساعت یعنی چی؟

برندهای لوکس

برای جواب دادن به این سوال (آیا برند ساعت مچی کاسیو یک برند لوکس است؟)، قبل از هر چیز باید به درک روشنی از چیستی برند لوکس برسیم.

توی بیشتر موارد، مارک‌های ساعت لوکس اونایی هستن که نسل‌ها  توی این زمینه فعالیت داشتن و شهرت زیادی توی این صنعت به دست آوردن.

اینا برندهایی هستن که قیمت بالایی دارن چون چیزی رو که سایر مارک های کمتر شناخته شده مثل حس تاریخی بودن، اعتبار و سطح باورنکردنی مهارت رو نمیتونن ارائه بدن، ارائه میدن.

وقتی یه ساعت لوکس می‌خرین، فقط یه ساعت نمی‌خرین، بلکه یه اثر هنری می‌خرین که برای یه عمر (یا حتی بیشتر) دوام داره. ساعت‌های لوکس ارزش خودشون رو توی طول زمان به خوبی حفظ می‌کنن، که این باعث میشه اونا به سرمایه‌گذاری عاقلانه ای تبدیل بشن.

بیشتر وقت ها، ساعت های برندهای لوکس، ساعت های مکانیکی (چه به صورت دستی یا خودکار) هستن. با اینکه برای یه ساعت مکانیکی تقریباً غیرممکنه که دقت ساعت کوارتز رو داشته باشه، ولی ساعت مکانیکی سطحی از پیچیدگی، هنرمندی و برتری فنی رو داره. ساعت‌های مکانیکی لوکس رو میشه به راحتی از ساعت‌های با کیفیت پایین یا متوسط تشخیص داد، چون دقت اونا با این که مکانیکی هستن ولی عالیه.

آخرین نکته توی برند های لوکس اینه که توی ساخت اونا از بهترین فلزات، آلیاژها و سایر مواد استفاده شده. در بعضی موارد، حتی از سنگ های قیمتی هم برای افزودن حس تجمل و ظرافت توی اونا استفاده میشه.

الان که به درک بهتری از برند لوکس ساعت رسیدین، بریم نگاهی دقیق‌تر به برند ساعت مچی کاسیو بیندازیم تا ببینیم آیا این برند این معیارها رو داره یا نه.

آیا برند ساعت مچی کاسیو یه برند لوکسه؟

ساعت کاسیو

با در نظر گرفتن همه موارد بالا، منصفانه اس که بگیم برند ساعت مچی کاسیو معیارهای یه برند لوکس ساعت رو نداره.

در حالی که این شرکت بیش از ۷۰ ساله که توی این صنعت فعالیت داره و یکی از شناخته شده ترین برندهای ساعت توی جهان هستش، اما از اعتباری مشابه بعضی از برندهای لوکس موجود توی بازار مثل رولکس، امگا و … برخوردار نیستش.

برند ساعت مچی کاسیو همچنین به خاطر ساعت‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش معروفه که یکی دیگه از تمایزهای کلیدی بین برندهای لوکس و غیر لوکسه. برندهای لوکس معمولاً قیمت بالاتری دارن چون  پرستیژ و مهارت استثنایی ای رو ارائه میدن که توی ساعت های دیگه پیدا نمیشه.

از نظر مواد استفاده شده هم، ساعت های کاسیو در حد برندهای لوکس نیستش. در حالی که این شرکت از مواد بسیار مستحکم استفاده می کنه (مخصوصاً توی خط تولید G-Shock خودش)، اما مواد و متریال های اونا توی سطح ساعت سازان لوکس نیستش. نمونه بارز این متریال ها، شیشه ساعته.  همه برندهایی رو که می‌تونیم به‌عنوان برند لوکس طبقه‌بندی کنیم، منحصراً از کریستال یاقوت کبود (سافایر) استفاده می‌کنن، ولی اکثریت قریب به اتفاق مدل‌های ساعت مچی کاسیو با شیشه‌های معدنی (مینرال) عرضه میشن.

 

در آخر باید بگیم که، برند ساعت مچی کاسیو هرگز به ساعت های مکانیکی یا اتوماتیک اهمیت نداده. برخلاف بعضی دیگه از ساعت‌سازان محبوب ژاپنی (مثل Citizen، Orient یا Seiko)، کاسیو منحصراً بر روی موتور کوارتز دقیق، بادوام، تمرکز داره.

خب! حالا شما بهمون بگین، بر اساس معیارهایی که درموردشون بحث کردیم، کاملاً واضحه که کاسیو یه برند لوکس نیستش. همونطور که گفته شد، این شرکت قطعا جذابیت منحصر به فرد خودش رو داره که اون رو به یکی از محبوب ترین برندهای ساعت توی جهان تبدیل کرده و این برند یه برند مقرون به صرفه و غیر لوکسه!

چرا باید یه ساعت مچی کاسیو بخریم؟

ساعت کاسیو

با وجود اینکه کاسیو یه برند لوکس نیستش، هنوز هم ساعت های فوق العاده ای تولید می کنه. در واقع، این شرکت یه شرکت با ساعت های مقرون به صرفه، قابل اعتماد هستش.

اگه به دنبال ساعتی هستین که بتونین هر روز اون رو بدون نگرانی از خراشیدگی یا آسیب دیدن بپوشین، کاسیو قطعا برندیه که ارزش توجه رو داره.

اگه به دنبال یه ساعت کوارتز دقیق و مقرون به صرفه هستین، کاسیو انتخاب عالیه. در حالی که برندهای لوکس ممکنه موتور کوارتز رو جدی نگیرن، اما نمیشه انکار کرد که موتور کوارتز، دقت بی نظیری ارائه میده و نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار پایینی داره.

کاسیو همچنین دارای چند خط تولید ساعت (مثل G-Shock) هستش که به گونه‌ای طراحی شدن که تقریباً هر چیز و هر شرایطی رو توی زندگی تحمل می‌کنن. اگه برای کار یا فعالیت های خارج از منزل به یه ساعت سخت و بادوام نیاز دارین، قطعاً کاسیو باید در صدر لیست انتخابی شما باشه.

برند ساعت مچی کاسیو کالکشن های زیادی برای انتخاب داره مثل:

  • G-Shock: ساعت‌های فوق‌العاده محکم و بادوام مناسب برای فعالیت‌های خارج از منزل (انتخاب عالی برای مشاغل سخت مثل کارگران ساختمانی، پلیس، EMTs، مکانیک یا ارتش)
  • Pro Trek: ساعت‌هایی مجهز به ویژگی‌ها و ابزارهای مختلف که برای کاوش توی فضای باز عالی ایده‌آل هستن.
  • Edifice: ساعت های شیک مناسب روزمره.
  • Baby-G: ساعت های شیک که مناسب زنان و مخصوصا نوجوانان هستش.
  • Sheen: ساعت های زیبا و شیک مناسب زنان.
  • General: ساعت های مناسب آقایان و بانوان که مدل های دیجیتالی و ساده و معمولی دارن.

برند ساعت مچی کاسیو در مقابل سایر ساعت‌سازان ژاپنی:

ساعت کاسیو

همونطور که قبلاً اشاره کردیم، کاسیو تنها یکی از بسیاری از برندهای ساعت ژاپنیه که توی سراسر جهان محبوبه. پس، جایگاه کاسیو در بین رقباش چه جوریه؟

از نظر موقعیت لوکس بودن، کاسیو قطعا نقطه ضعف داره.

برندهایی مثل Citizen، Seiko و Orient همگی دارای سابقه طولانی تر و شهرت قوی تری توی جهان ساعت هستن. در حالی که هیچ یک از این سه برند رو نمیشه لوکس در نظر گرفت، بعضی از مدل‌های این ساعت ها منحصربه‌فرد هستن و مطمئناً می‌توان اونارو لوکس سطح اولیه دونست. از سوی دیگه، برند فرعی سیکو، گرند سیکو، به راحتی میتونه با بهترین ساعت های لوکس سوئیسی رقابت کنه و ارزش لوکس بودن رو داره.

با این اوصاف، از نظر دوام و استحکام، کاسیو از رقبا جلوتره. خط G-Shock این برند به دلیل غیرقابل تخریب و محکم و مقاوم بودن و برای افرادی که مشاغل سخت یا سبک زندگی فعال دارن بسیار عالیه.

قیمت گذاری یکی دیگه از دلایل روی آوردن بسیاری از مردم به برند ساعت مچی کاسیو هستش. اکثریت قریب به اتفاق ساعت‌های کاسیو بسیار مقرون‌به‌صرفه هستن، که آن‌ها رو به انتخابی عالی برای خریدارانی که از بودجه‌شان کم هستش تبدیل می‌کنه.

در پایان، همه چیز به ترجیحات شخصی بستگی داره. ما به شما پیشنهاد می کنیم به تموم برندهایی که نام بردیم نگاهی بیندازین و برندی رو انتخاب کنین که ساعت هاش بیشتر شما رو جذب می کنه و مناسب شرایط و ویژگی های زندگی شماس.

سخن پایانی:

کاسیو یه برند ساعت بسیار محبوبه، اما یه برند لوکس نیستش. تمرکز این شرکت بر ساخت ساعت‌های دقیق، قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه اس. اگه به دنبال ساعتی روزمره یا ساعتی محکم و بادوام برای کار یا فعالیت توی فضای باز هستین، کاسیو قطعاً ارزش بررسی رو داره. با این حال، اگه به دنبال یه ساعت لوکس و معتبر هستین، باید سایر برندهارو مثل ورساچه، فراگامو، فردریک کنستانت، اگنر، تروساردی  و … بررسی کنین.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه و بتونین با این راهنما یه خرید عالی و موندگار داشته باشین. با دوستاتون که دنبال یه ساعت عالی و موندگار هستن، این مقاله رو به اشتراک بذارین. شما نظرتون چیه؟ ساعت های کاسیو انتخاب خوبی ان یا نه؟ اگه سوالی درباره هر برند ساعتی، خرید ساعت خاص یا تعمیرات یا هر سوال مرتبط به ساعت مچی داشتین، ما ۲۴ ساعته پاسخ گوی شما هستیم. فقط کافیه به قسمت تماس با ما برین و سوالتونو از ما بپرسین. فراموش نکنین که فروشگاه دیجی زمان کلی ساعت های اصل و خاص داره که قطعا میتونین از بین اونا ساعت مورد علاقه خودتون رو پیدا کنین.

چند سوال مهم درباره ساعت مچی کاسیو: 

ساعت مچی کاسیو اصالتا ژاپنی ست و ساعت های این برند هم در همان کشور ساخته می شوند.

ساعت های کاسیو اورجینال فقط با گارانتی رسمی پارس پوزیترون ارائه میشوند. در هنگام خرید حتما توجه کنید که گارانتی ساعتی که خریداری کرده این پارس پوزیترون باشد. دیجی زمان نمایندگی رسمی ساعت های کاسیو است و شما می توانید با خیال راحت ساعت های کاسیو را از سایت دیجی زمان خریداری کنید.

ساعت های مچی برند کاسیو جز ساعت های مقرون به صرفه بوده و رنج قیمتی حدود یک میلیون به بالا دارند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک گذاری